ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به منظور تولید محتوای واقعیت مجازی، فیسبوک دو دوربین 360 درجه معرفی کرد

سال گذشته، فیسبوک از Surround 360 پرده برداشت، دوربین 360 درجه ای که می تواند تصاویر سه بعدی ضبط کرده و از طریق نرم افزاری مخصوص، به صورت آنلاین رندر کند. اما این دوربین برای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۵

سال گذشته، فیسبوک از Surround 360 پرده برداشت، دوربین 360 درجه ای که می تواند تصاویر سه بعدی ضبط کرده و از طریق نرم افزاری مخصوص، به صورت آنلاین رندر کند. اما این دوربین برای فروش نبود!

در عوض، دوربین به عنوان یک الگو برای کسانی بود که می خواهند محصولات این چنینی بسازند. حتی در تابستان گذشته نیز دوربین را به صورت متن باز روی گیت هاب در اختیار علاقه مندان قرار داد. هدف فیسبوک این است تا همه شرکت های کوچک و بزرگ به سوی محتوای مورد علاقه اش پیش بروند و واقعیت مجازی خیلی سریع قدرت بگیرد. در ادامه این تلاش ها، فیسبوک امسال هم در کنفرانس F8 خود دو دوربین x24 و x6 را معرفی کرد.

نامگذاری دوربین ها بر اساس تعداد دوربینی است که روی بدنه آن ها وجود دارد. x24 در حقیقت 24 دوربین دارد و x6 هم بله، درست حدس زدید، 6 دوربین روی خود دارد. ابعاد این دو دوربین هم البته با هم تفاوت بسیار دارد. x6 به اندازه یک توپ تنیس بوده اما x24 را باید اندازه یک توپ والیبال متصور شد.

نامگذاری دوربین ها بر اساس تعداد دوربینی است که روی بدنه آن ها وجود دارد

هر دو برای تصویربرداری های حرفه ای طراحی شده اند و طبیعتا استفاده روزمره و عادی برای کاربران معمولی ندارند اما اگر به تولید محتوای ساده علاقه مند هستید، دوربین x6 احتمالا گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

دو دوربین x24 و x6 بخشی از خانواده Surround 360 هستند و ورژن ابتدایی هم که سال گذشته معرفی شد، به Surround 360 Open Edition تغییر نام داده است.

فیسبوک البته به طور مستقیم وارد عرصه فروش نخواهد شد و دوربین ها را در اختیار شرکت های همکار و گزینش شده قرار می دهد تا بر اساس طراحی x24 و x6 محصولاتی طراحی کرده و به فروش برسانند.

تفاوت این دوربین ها با موارد مشابه قدیمی این است که در فضای واقعیت مجازی، همه چیز در حرکت است. شما به عنوان یک شخص حاضر در دنیای مجازی و خود دنیای مجازی به عنوان یک مجموعه پویا و همیشه در حال حرکت. دوربین های فیسبوک نه تنها حرکت شخص را در نظر می گیرد، بلکه حرکت دنیای اطراف را هم به تصویر اضافه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • solook
    solook | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

    https://goo.gl/9bXpE8 اگر دنبال کار میگردی اینجا جستجو کن

مطالب پیشنهادی