ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گوگل قابلیت مسدودسازی تبلیغات را به مرورگر کروم می آورد

با توجه به گزارش تازه وال استریت ژورنال ، گوگل برنامه دارد تنظیماتی برای مسدودسازی تبلیغات را به نسخه های موبایل و دسکتاپ مرورگر کروم اضافه کند. این قابلیت به اپلیکیشن اضافه خواهد شد و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

با توجه به گزارش تازه وال استریت ژورنال ، گوگل برنامه دارد تنظیماتی برای مسدودسازی تبلیغات را به نسخه های موبایل و دسکتاپ مرورگر کروم اضافه کند. این قابلیت به اپلیکیشن اضافه خواهد شد و تمام تبلیغات «غیرقابل پذیرش» از سوی «گروه صنعتی ائتلاف تبلیغات بهتر» را حذف می کند. از جمله تبلیغاتی که در این دسته بندی قرار می گیرند می توان به تبلیغات پاپ-آپ، ویدیوهایی که به صورت خودکار پخش می شوند و تبلیغات تمام صفحه که پیش از انتقال به صفحه یا وب سایت مورد نظر به نمایش در می آیند اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست گوگل چگونه این قابلیت را در مرورگر خود تعبیه می کند. یک گزینه می تواند این باشد که قابلیت مورد اشاره، حتی با مشاهده یک تبلیغ غیرقابل پذیرش در هر وب سایتی، تمام تبلیغات آن را مسدود کند تا صاحب وب سایت، مجبور به رعایت استانداردهای فعلی شود. گزینه دیگر نیز می تواند این باشد که گوگل تنها همان آگهی های آزاردهنده را بلاک کند. در هر صورت تصمیم کمپانی مشخص نیست و از ارائه جزییات بیشتر سر باز زده است.

گوگل می خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران به استفاده از ابزارهای مسدودسازی تبلیغ شخص ثالث روی نمی آورند

این موضوع شاید برای شرکتی که تجارتش تا حد زیادی بر تبلیغات اینترنتی متکی است دور از ذهن به نظر برسد. با این همه، گوگل می خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران به استفاده از ابزارهای مسدودسازی تبلیغ شخص ثالث روی نمی آورند؛ خصوصاً ابزارهایی که صاحبان وب سایت ها را به پرداخت پول برای دور زدن فیلتر مسدودسازی تبلیغات مجبور می کنند و هدف خود را زیر سوال می برند.

گوگل همواره در تلاش بوده تا با رویکردهای آزاردهنده و مضر تبلیغاتی مقابله کند و از راه هایی مانند مسدود کردن پاپ-آپ ها در تب های جدید مرورگر و نمایش هشدارهای مربوط به بدافزارها بهره گرفته است. بنابراین منطقی است که گوگل گام های بیشتری در راستای این هدف خود برداشته و با مقابله با روش های تبلیغاتی اشتباه، کاربران را راضی نگه دارد؛ حتی اگر این موضوع به قیمت از بین رفتن بازار آگهی های ارزان تمام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza Ahmadi
    Alireza Ahmadi | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    عالیه!!!:google:

  • Meisam Bahrami
    Meisam Bahrami | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

    خیلی عالی شد? ?

مطالب پیشنهادی