آیا بازی های ویدیویی به فروش کتاب ها ضربه می زنند؟

نویسنده کتاب های The Witcher اخیرا مصاحبه ای انجام داده و در آن به موضوع تاثیر بازی ها روی فروش کتابش اشاره کرده است. او مدعی است که عرضه مجموعه بازی های The Witcher تاثیر مخربی روی فروش کتاب هایش گذاشته اند. علاوه بر این، سابکوفسکی دلیل محبوبیت و فروش سه گانه The Witcher را کتاب هایش می داند.

بسیاری اعتقاد دارند که بازی توسعه یافته توسط CD Projekt Red من را در خارج از مرزهای لهستان به شهرت رسانده است. اما این موضوع کاملا غلط است.

من باعث رشد محبوبیت بازی ها شدم. تمامی ترجمه کتاب های من در غرب - خصوصا نسخه انگلیسی - قبل از آنکه اولین بازی روانه بازار شود، منتشر شده بودند.

بسیاری از مردم بازی ها را تجربه کردند چون کتاب های من را خوانده بودند. این اعتقاد من است. البته از بابتش مطمئن هم نیستم و هیچ تحقیقی هم در این رابطه انجام نداده ام.

با این حال اگر تاریخ ها را بررسی کنیم، متوجه حرف های اشتباه سابکوفسکی می شویم. چرا که اولین بازی از مجموعه ویچر در سال ۲۰۰۶ برای پلتفرم پی سی منتشر شد. اما تاریخ انتشار ترجمه انگلیسی کتاب The Last Wish، اولین کتاب از داستان های ویچر، به سال ۲۰۰۷ باز می گردد.

حتی ترجمه انگلیسی کتاب Blood of Elves نیز تا سال ۲۰۰۸ در دسترس نبود و اگر می خواستید از جزئیات داستانی بیشتری سر در بیاورید باید داستان ها را به زبان اصلی می خواندید. اما جالب است بدانید که دیمیتری گلاکوفسکی، نویسنده کتاب های مترو، نظر مخالفی با سابکوفسکی دارد و حرف هایش را کاملا غلط می داند.

گلاکوفسکی که شهرتش را مدیون انتشار بازی های مترو در خارج از اروپای شرقی است، همیشه تعریفات خوبی از کار کردن با بازی سازان می کند. او همچنین در حال مشارکت نزدیکی با 4A Games است و سعی دارد به آن ها برای بالا بردن کیفیت داستان های آثارشان کمک بیشتری بکند.

مطالب مرتبط

از THQ ناشر محبوب بازی های ویدیویی چه باقی مانده؟

شرکت THQ یکی از ناشران محبوب و تاثیر گذار در صنعت بازی های ویدیویی بود که خالق عناوین جذاب و زیادی از جمله سری Saint Row، دارک سایدرز، مترو و ... بود اما به دلیل مشکلات مالی متعددی، دسامبر سال 2012، رسما اعلام ورشکستگی کرد و بازی هایی که در اختیار داشت تک تک از... ادامه مطلب

ارزش CD Projekt به 1.6 میلیارد دلار رسید؛ سرمایه ملی کشور لهستان

کمپانی لهستانی CD Projekt دوران خوبی را سپری می کند و طی نیم دهه گذشته با رشد چشم گیری در زمینه درآمدزایی و استقلال مالی در کشورشان همراه بوده اند. این شرکت که در واقع مالک عناوین مشهور و موفقی مانند Witcher و Gwent بوده و بازی مورد انتظار Cyberpunk را نیز در دست توسعه دارد... ادامه مطلب

بازی Cyberpunk 2077 از فناوری های نسل بعد بازی ها پشتیبانی می کند

«من به شدت می خواهم به شما در مورد بازی Cyberpunk 2077 بگویم اما اکنون زمان این کار نیست.» این اولین حرف های مدیر عامل CD Projekt RED، آدام کیچینسکی طی کنفرانس مالی اخیر این استودیو است. با وجود سوالات پیاپی خبرنگاران در رابطه با این بازی، او نمایش تریلری از سایبرپانک 2077 را در مراسم... ادامه مطلب

بیشتر بخش داستانی Metro Exodus روی زمین خواهد گدشت

به نظر می رسد سومین نسخه از سری Metro Exodus قرار است در جنبه های مختلفی نسبت به نسخه های قبلی گسترش پیدا کند. اگر شما با نسخه قبلی از سری مترو آشنایی داشته باشید. حتماً از این موضوع که بیشتر بخش داستانی بازی در زیرزمین می گذرد آگاه هستید. به دلیل سمی بودن جو هوا... ادامه مطلب

چرا داستان در بازی های ویدیویی باید منطقی باشد؟

امروزه بازی های کامپیوتری مشکل پِیرنگ داستانی دارند. این دیدگاه جدیدی نیست، اما چند ماه پیش در کنفرانس بازی سازان (GDC)، واقع در سان فرانسیسکو، متوجه شدم که تحقیقی جدید در این باره در حال انجام است. دِبورا هندرسن، مسئول تحقیقات درباره ی مشتریان کمپانی مایکروسافت است. وی چندی پیش سری مصاحبه هایی را منتشر کرد... ادامه مطلب

از Metro Exodus پرده برداشته شد؛ بازگشت به آخرالزمان [تماشا کنید]

استودیو اوکراینی 4A Games در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 حاضر شد و با نمایشی خیره کننده، نسخه جدید سری مترو را معرفی کرد. این بازی که ادامه دهنده عناوین Metro 2033 و Metro Last Light به شمار می رود، قرار است با نام Exodus در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۸ برای اکس باکس وان، پلی... ادامه مطلب

نظرات ۳

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود