ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ردیابی آیفون ها می توانست به قیمت حذف شدن اوبر از اپ استور تمام شود

بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز روز گذشته به انتشار رساند، تیم کوک در اوایل سال 2015 با کالانیک مدیر عامل اوبر نشستی داشته و به او در مورد امکان حذف شدن نرم افزار این ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز روز گذشته به انتشار رساند، تیم کوک در اوایل سال 2015 با کالانیک مدیر عامل اوبر نشستی داشته و به او در مورد امکان حذف شدن نرم افزار این استارتاپ از اپ استور هشدار داده است.

طبق خبر مورد اشاره، ملاقات این دو شخص بدین دلیل بود که گفته می شود اوبر دارای سیستمی است که امکان شناسایی آیفون حتی پس از پاک کردن اطللاعات و اپلیکیشن این سرویس را دارد و این کار از نظر اپل مخالف با قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی کاربران است.

اپل این اقدام اوبر را مخالف با قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی افراد می دانست

گفتنی است مهندسان اپل با بررسی های انجام گرفته متوجه شدند که نرم افزار مورد استفاده اوبر دارای مشکلی است که از نظر آنها می تواند برای امنیت کاربران مسئله ساز باشد و همین عامل سبب ملاقات کوک و کالانیک شد.

در همین رابطه یکی از سخنگویان اوبر عنوان کرد:

ما مسلماً فعالیت و مکان جغرافیایی کاربران را پس از حذف اپلیکیشن اوبر از روی تلفن های همراهشان ردیابی نمی کنیم. این یک راه بسیار معمول و مرسوم است تا بتوانیم جلوی کلاه برداران و متقلبان را بگیریم و امکان نصب اوبر روی موبایل های دزدیده شده را فراهم نکنیم.

لازم به ذکر است چنانچه اهالی کوپرتینو اپلیکیشن سرویس درخواست راننده مذکور را از روی اپ استور حذف می کردند، این استارتاپ چند میلیارد دلاری منابع عظیمی از سرمایه و مشتریان ارزشمند خود را از دست می داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی