ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موزه ای برای نمایش دستگاه Apple I استیو جابز و دیگر کامپیوترهای آنتیک

بسیار قبل تر از اینکه آیفون و یا حتی مک پا به عرصه رقابت بگذارند، اپل حاصل گردهمایی تعداد کمی از مهندسانی بود که در یک کارخانه کار می کردند و ایده تولید کامپیوترهای شخصی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

بسیار قبل تر از اینکه آیفون و یا حتی مک پا به عرصه رقابت بگذارند، اپل حاصل گردهمایی تعداد کمی از مهندسانی بود که در یک کارخانه کار می کردند و ایده تولید کامپیوترهای شخصی را به طور جدی دنبال می کردند. در این میان همکاری جابز با وزنیاک منجر به تولید نخستین گجتشان شد که نام آن را Apple I گذاشتند. تعداد بسیار کمی از این دستگاه ها فروخته شد و تعداد محدودی از آن تا به امروز سالم مانده اند. حال موزه ای با عنوان «لیوینگ کامپیوترز» (Living Computers) در سیاتل برپا شده که سه عدد از این دستگاه را در معرض نمایش عموم قرار داده که یکی از آنها کامپیوتر شخصی جابز بوده است.

گفتنی است Apple I تنها در دویست نسخه و آن هم به صورت دستی تولید شد و مدت زمان زیادی از حضور آن نمی گذشت که اپل تصمیم گرفت تا دستگاه Apple II را توسعه دهد و جایگزین آن کند.

جابز که دستگاه خود را در دفتر کارش و برای نمایش به اهالی صنعت نگه می داشت به هنگام ترک اپل آن را در قفسه اتاقش جای گذاشته بود اما «دان هاتمچز»، یکی از نخستین کارمندان کمپانی، گجت Apple I را پیش خود نگه داشت و حالا این دستگاه سر از موزه «لیوینگ کامپیوترز» در آورده است.

لازم به ذکر است هدف موزه مورد اشاره آشنایی افراد با Apple I و بسیاری دیگر از کامپیوترهای قدیمی نظیر Altair و سیستم های مربوط به دهه شصت میلادی است که به نوعی میراث کامپیوترهای شخصی امروزی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی