ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یکی از متخصصین واقعیت افزوده ناسا را استخدام کرده است

به گزارش بلومبرگ، کمپانی اپل یکی از متخصصین واقعیت مجازی و افزوده ناسا، جف نوریس را به استخدام خود در آورده تا روی پروژه های مرتبط با تخصص وی در کوپرتینو کار کند. گفته می شود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

به گزارش بلومبرگ، کمپانی اپل یکی از متخصصین واقعیت مجازی و افزوده ناسا، جف نوریس را به استخدام خود در آورده تا روی پروژه های مرتبط با تخصص وی در کوپرتینو کار کند. گفته می شود که اپل ابتدای امسال نوریس را به عنوان مدیر ارشد استخدام کرد تا به مایک راک وِل، مدیر سابق دالبی لبز گزارش دهد.

مشخص نیست که نوریس روی چه پروژه ای کار می کند اما تیم راک وِل مشغول ساختن عینک های واقعیت افزوده است که قابلیتی مشابه با عینک گوگل دارد و در بهترین حالت ممکن، تا اوایل 2018 عرضه نمی شوند.

تیم کوک بزرگی واقعیت افزوده را به تلفن های همراه تشبیه می کند.

اما این تنها تکنولوژی واقعیت افزوده ای نیست که اپل روی آن کار می کند. تیم کوک بارها در سخنرانی های خود از پتانسیل بالای این فناوری گفته و حتی در ژولای سال گذشته او گفت اپل در بلند مدت روی واقعیت افزوده حساب ویژه باز کرده.

نوریس تنها شخصی نیست که اپل طی چند ماه اخیر به خدمت گرفته. این شرکت مهندسان برجسته شرکت های رقیبی نظیر آکیلس و مجیک لیپ را هم استخدام کرده تا روی فناوری جدید اپل کار کنند.

اوایل ماه آوریل بود که منبعی مدعی شد اپل حدودا 1000 نفر از مهندسان خود را روی تکنولوژی واقعیت مجازی گذاشته و یک گزارش دیگر گفته بود که نسل بعدی آیفون ها احتمالا واقعیت مجازی را به عنوان یکی از استانداردهای خود ارائه می دهد.

نوریس طی 18 سال گذشته در بخش JPL ناسا کار کرده و به خوبی با حوزه تخصصی خود آشنایی داشته و امید بسیاری به پیشرفت این حوزه از تکنولوژی در آینده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی