ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپراتور ژاپنی از نمایشگر LED کروی خود پرده برداشت

حتماً شما هم ساعت های رومیزی را دیده اید که با حرکت سریع نوار LED تعبیه شده در آن، می توانند زمان و تاریخ را به شکل جالب توجهی نشان دهند. حال اپراتور ژاپنی «ان ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

حتماً شما هم ساعت های رومیزی را دیده اید که با حرکت سریع نوار LED تعبیه شده در آن، می توانند زمان و تاریخ را به شکل جالب توجهی نشان دهند. حال اپراتور ژاپنی «ان تی تی دوکومو» (NTT Docomo) از این ایده برای ساخت یک نمایشگر کروی استفاده کرده که قرار است تا چند سال دیگر گوشه ای از آسمان را به خود اختصاص دهند.

گجت مورد اشاره از یک پهپاد چهار پره در مرکز خود بهره می برد که اطراف آن را یک فریم کروی با قطر 88 سانتیمتر در بر گرفته است. این دستگاه با استفاده از رشته های LED منحنی شکل که به صورت افقی و با سرعت زیاد گردش می کنند، اطلاعات برنامه ریزی شده را همانند یک نمایشگر نشان می دهند.

نمایشگر کروی مذکور دارای دقت 144 در 136 پیکسل است

گفتنی است زمانی که رشته های LED در حال چرخش هستند، با یک ریتم به خصوص روشن و خاموش می شوند و از این رو قادر هستند تصاویر را با دقت 144 پیکسل در ارتفاع و 136 پیکسل در قسمت «استوا» کره مورد اشاره به نمایش بگذارند.

همچنین لازم به ذکر است فریم سبک وزن سیستم مذکور که اکثر قسمت های آن تو خالی هستند، سبب شده است تا وزن کلی آن به 3.4 کیلوگرم رسیده و پهپاد به کار رفته در آن بتواند بدون هیچ گونه مشکلی در محیط بیرون و حتی در محیط های سر بسته به صورت 360 درجه گردش کند.

ناگفته نماند «ان تی تی دوکومو» قصد دارد تا پیش از فروردین سال 1398، گجت نوآورانه خود را به صورت تجاری روانه بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    چه اپراتورای نوآوری اپراتورای ما که.....

مطالب پیشنهادی