ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گوگل مشغول توسعه یک جفت هدست رو گوشی بلوتوث است؟

به تازگی محصولاتی عجیب در وب سایت رگولاتوری آمریکایی FCC رویت شده: یک جفت هدفون رو گوشی با برند گوگل که از قابلیت حذف نویز هم برخوردار هستند. این هدفون ها از نظر طراحی، چندان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

به تازگی محصولاتی عجیب در وب سایت رگولاتوری آمریکایی FCC رویت شده: یک جفت هدفون رو گوشی با برند گوگل که از قابلیت حذف نویز هم برخوردار هستند. این هدفون ها از نظر طراحی، چندان منحصر به فرد به نظر نمی رسند و استفاده از رنگ های علامت تجاری گوگل در کنار دکمه پاور هر یک، موضوع را پیچیده تر کرده است.

این هدفون ها با شماره مدل «GID5B» شناخته می شوند و از میکروفونی داخلی برای پاسخگویی به تماس ها، پورت مایکرو USB برای شارژ و کابل صدا برای گوش سپردن به موسیقی است؛ با این همه، در توضیحات ارائه شده برای این محصولات، صحبتی درباره نام اصلی دستگاه یا گوگل به میان نیامده است.

هنوز هدف گوگل از توسعه چنین هدفونی مشخص نیست، اما سناریوهای مختلفی را می توان برای این مسئله در نظر گرفت. پیش از هر چیز، گوگل معمولاً هدایای خاصی را به توسعه دهندگان شرکت کننده در رویداد Google I/O تقدیم می کند که این هدفون نیز می تواند به همین منظور مورد استفاده قرار گیرد. با این همه، افزودن لیبل و برند گوگل به هدفونی از پیش تولید شده به مراتب ساده تر از دردسرهای دریافت جوازهای لازم از FCC به نظر می رسد.

ممکن است با ورژن ارتقایافته هدفونی طرف باشیم که گوگل به صورت رایگان در اختیار کارمندان خود قرار می دهد

از طرف دیگر، برخی از فروشگاه های گوگل، تجهیزات جانبی بلوتوثی خاصی را تحت برند گوگل به فروش می رسانند که لزوماً از سوی گوگل ساخته نشده اند. اما دلیل ارائه شده برای سناریوی نخست را یکبار دیگر باید یادآور شد و معمولاً این محصولاتی نیازی به دریافت جواز از FCC ندارند؛ چرا که پیشتر جوازهای خود را دریافت کرده اند.

در نهایت، گذشته از احتمال عرضه این محصول در بازار انبوه (که با توجه به ظاهر نه چندان دلچسب هدفون مورد اشاره بسیار بعید به نظر می رسد) ممکن است با ورژن ارتقایافته هدفونی طرف باشیم که گوگل به صورت رایگان در اختیار کارمندان خود قرار می دهد. در هر صورت باید بیشتر منتظر ماند و دید که گوگل چه برنامه ای برای GID5B در نظر دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ghazal
    ghazal | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اره اول از من اجازه گرفتن

مطالب پیشنهادی