ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

تقریبا 2 میلیون دیوایس اندرویدی توسط بد افزار FalseGuide در خطر هستند

سازندگان موبایل های اندرویدی هر ماه با ارائه پچ های امنیتی، کاربران را از در امان بودن دستگاه هایشان مطمئن می سازند اما گویا این اقدام کافی نیست. گوگل اخیرا اعتراف کرده که نیمی از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

سازندگان موبایل های اندرویدی هر ماه با ارائه پچ های امنیتی، کاربران را از در امان بودن دستگاه هایشان مطمئن می سازند اما گویا این اقدام کافی نیست. گوگل اخیرا اعتراف کرده که نیمی از دستگاه های اندرویدی فعال، در سال 2016 آپدیت امنیتی ماهانه را دریافت نمی کردند که این مسئله می تواند برای سیستم عاملی چون اندروید بسیار نگران کننده باشد.

با این حال، اپلیکیشن های مخرب هم راهی دیگر برای به خطر افتادن دستگاه هستند. در سال 2015، بیش از 2.1 میلیون دیوایس این اپلیکیشن ها را دانلود کرده اند. حالا هم مشخص شده که گویا اپلیکیشن های بیشتری حاوی یک بد افزار با نام FalseGuide هستند.

فالس گاید دستگاه شما را تبدیل به عضوی از یک بات نت می کند. یک بات نت نیز در واقع گروهی از دستگاه هایی است که توسط هکرها و بدون اطلاع کاربر کنترل می شوند.

5 اپلیکیشن توسعه یافته توسط فردی به نام Anatoly Khmelenko و بیش از 40 اپلیکیشن مخصوص راهنمای بازی به این بد افزار مجهز شده اند و به محض نصب شدن روی دستگاه شما، ایجاد مشکل می کنند.

پیش بینی شده که تقریبا حدود 500 هزار تا 1.8 میلیون دستگاه ممکن است به این بدافزار آلوده شده باشند. با این حال، از مجموع 49 اپلیکیشن آلوده، 28 اپلیکیشن کمتر از 10 دانلود و 7 اپ دیگر نیز حتی یک بار هم دانلود نشده اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mehdy_b.d
    mehdy_b.d | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خب معلومه که دیوایس های اندرویدی آلوده میشن
    مثل شرکت اپل نیستش که هرچند ماه آپدیتهای امنیتی بفرسته

    • علیرضا بدری
      علیرضا بدری | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

      دیوایس های درست او حسابی اندرویدی مثل نکسوز پیکسل وان پلاس هر هفته آپدیت امنیتی میگیرن

مطالب پیشنهادی