ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش از تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی، به این نکات توجه کنید

ساعاتی پیش شرکت ایرانسل با ارسال یک بیانیه خبری برای دیجیاتو، گزارش داد که قیمت سیم کارت دائمی این اپراتور مشمول ۵۰ درصد کاهش شده و از مبلغ ۱۲۰ هزار تومان، به ۶۰ هزار تومان کاهش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

ساعاتی پیش شرکت ایرانسل با ارسال یک بیانیه خبری برای دیجیاتو، گزارش داد که قیمت سیم کارت دائمی این اپراتور مشمول ۵۰ درصد کاهش شده و از مبلغ ۱۲۰ هزار تومان، به ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است. این در حالیست که از سال ها پیش، کاربران سیم کارت های اعتباری قادر به تبدیل سیم کارت خود به دائمی بوده اند و اکنون با توجه به کاهش قیمت سیم کارت دائمی، احتمالاً تعداد زیادی از کاربران ایرانسل به فکر تبدیل سیم کارت اعتباری خود به دائمی افتاده اند.

اما قبل از اینکه به سراغ انجام چنین فرایندی بروید و با گزینش یک کد ساده، سیم کارت خود را دائمی کنید، لازم است به چند نکته مهم توجه نمایید. در سایت ایرانسل، صفحه ای وجود دارد با عنوان «تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی» که سوالات متداول به این قسمت را پاسخ داده و یک هشدار هم در آن دیده می شود؛ هشداری که ایرانسل در بیانیه امروزش، از آن یادی نکرد:

بسته‌های افزایشی موجود در سیم کارت اعتباری، پس از تبدیل سیم‌کارت، به حساب دائمی شما منتقل نمی‌شود.

به کلامی ساده تر، در صورتی که اکنون از یکی از بسته های افزایشی اینترنتی یا مکالمه ای استفاده می کنید، با تبدیل سیم کارت دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود و باقی مانده آن سوخت می شود. بر اساس شواهد و آزمایشی که دیجیاتو انجام داد، این شرایط در خصوص مبلغ باقی مانده شارژ شما نیز صادق است و پس از تبدیل سیم کارت به دائمی، قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، مربوط به ترابردپذیری است. ایرانسل در وب سایت خود هشدار می دهد که بعد از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، لازم است ۳ ماه سپری شود تا بتوانید برای ترابردپذیری به اپراتوری دیگر اقدام کنید:

لطفا توجه داشته باشد که پس از تبدیل سیم کارت اعتباری خود به سیم کارت دائمی ایرانسل، به عنوان مشترک جدید دائمی ایرانسل لحاظ می‌شوید و پس از گذشت سه ماه قادر به ترابرد به دیگر اپراتورها می باشید.

مسئله بعدی مربوط به قیمت سیم کارت هاست. در گذشته، قیمت سیم کارت اعتباری ۲۰ هزار تومان و قیمت سیم کارت دائمی ۱۲۰ هزار تومان بود. ایرانسل مابه التفاوت سیم کارت ها را رقم ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود:

توجه: درصورتیکه حساب خود را بیش از یک میلیون ریال شارژ کرده باشید، مابقی اعتبار شارژ شده به حساب سیم کارت دائمی شما منتقل می گردد.

اما امروز قیمت سیم کارت اعتباری ۱۰ هزار تومان و بهای سیم کارت دائمی ایرانسل به ۶۰ هزار تومان کاهش یافته. بر اساس قوانینی که پیشتر حاکم بوده، باید کاربر بتواند صرفاً مابه التفاوت سیم کارت ها (مبلغ ۵۰ هزار تومان) را پرداخت کند ولی در آزمایشی که ما امروز انجام دادیم، ایرانسل مبلغ ۶۰ هزار تومان از شارژ یک سیم کارت اعتباری را کسر کرد.

حذف شارژ باقی مانده، حذف بسته های افزایشی و ناتوانی برای ترابردپذیری به مدت سه ماه، موارد مهمی هستند که در زمان تبدیل سیم کارت، ایرانسل هشداری در رابطه با آنها ارسال نمی کند و اگر پس از آن با خود اپراتور تماس حاصل کنید، صرفاً به شما گفته می شود که همه این تذکرات در وب سایت درج شده اند.

دیجیاتو در رابطه با موارد فوق با روابط عمومی ایرانسل تماس حاصل کرده و در صورت دریافت پاسخ، این مطلب را به روز رسانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • سپنتا مرادی
    سپنتا مرادی | ۱ آبان ۱۴۰۰

    بسته هاش خیلی گرون شده

  • سپنتا مرادی
    سپنتا مرادی | ۱ آبان ۱۴۰۰

    اومدن گند زدن به بسته های ایرانسل

  • سپنتا مرادی
    سپنتا مرادی | ۱ آبان ۱۴۰۰

    دوستان ایرانسل بسته شبانه رو برداشته واسه اعتباری ایرانسل

  • Mostafa Badinloo
    Mostafa Badinloo | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

    سلام
    من چند وقتی میشه دائمی کردم اولا که هر چی شارژو بسته و هر کوفتی داشته باشی میاد رو سیم دائمی اما اصلا این کارو انجام ندین پشیمون میشین همون اعتباری خیلی بهتره بسته شبانه که میگیری الکیه مثلا ساعت سه شب نت استفاده میکنی از بسته روزانت کم میکنه تو انتخاب بسته خیلی محدودتری...بدون استفاده نت از حجمت کم میشه قبلا که اعتباری بودم این داستانا نبود...میگه دیقه ای 33تومنه دروغ میگه مکالمت زیر یک دیقه باشه همون 55میندازه خیلی چیزای دیگه هم وجود داره که نشون میده اعتباری بهتره..من حاضرم صد تومن بدم برگردم به اعتباری حیف شمارم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی