ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون قابلیت های تازه ای را برای شباهت هرچه بیشتر گفتار الکسا به انسان معرفی کرد

آمازون الکسا که از ابتدای عرضه هیاهوی فراوانی را به پا کرده، اکنون قرار است کمی بیشتر شبیه به انسان صحبت کند. این خبر را کمپانی توسعه دهنده منتشر کرد و اذعان داشت که برخی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

آمازون الکسا که از ابتدای عرضه هیاهوی فراوانی را به پا کرده، اکنون قرار است کمی بیشتر شبیه به انسان صحبت کند. این خبر را کمپانی توسعه دهنده منتشر کرد و اذعان داشت که برخی مهارت های سخنوری تازه را به دستیار صوتی اش می افزاید که به آن امکان سوت زدن، نفس عمیق کشیدن، توقف صحبت برای تأکید هرچه بیشتر و تنظیم میزان سرعت، حجم و تن صدا را خواهد داد.

قابلیت های مورد اشاره در اپلیکیشن توسعه دهندگان الکسا با نام SSML شناخته می شود و در آنجا به توسعه دهندگان امکان کنترل تلفظ، آهنگ، زمان بندی و احساسات داده خواهد شد. اما ناگفته نماند که آمازون محدودیت هایی را هم برای تغییر میزان سرعت، حجم و تن صدا اعمال کرده تا گفتار الکسا هرچه بیشتر شبیه به انسان به نظر برسد.

الکسا حالا می تواند سوت بزند، نفس عمیق بکشد و یا تن صدای خود را تغییر دهد

گفتنی است آمازون در مجموع پنج بخش تازه را برای تنظیم صدای الکسا در نظر گرفته که شامل سوت زدن، بیپ زدن در موقع فحش ها و دشنام ها، تأکید، جایگزینی (که به الکسا امکان گفتن چیزی به جز آنچه که نوشته شده را می دهد) و نوای گفتار می شود.

لازم به ذکر است آمازون علاوه بر بخش های جدید مورد اشاره، استفاده از عبارات را برای توسعه دهندگان ساکن انگلستان و آلمان فعال کرده است. این کلمات یا عبارات به الکسا کمک می کنند تا احساسات خود را در قالبی پر رنگ تر نشان دهد و بتواند به شکل جذاب تری با کاربر تعامل کند. نمونه این عبارات در آمریکا «abracadabra»، «gotcha» و «yay» هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    مگه خود آمازون الکسا رو توسعه نمیده من نفهمیدم چی شد یعنی متن بازه هر کی می تونه تغییرش بده لطفا یه مقاله کامل راجع به الکسا بزارید با تشکر

مطالب پیشنهادی