ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیون هاوکینگ به چینی ها در رابطه با خطرات بالقوه هوش مصنوعی هشدار داد

فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ و کارآفرین نام آور ایلان ماسک که هر دو به سبب گسترش مرزهای علم و فناوری با روش های نوین شناخته می شوند در یک مسئله با یکدیگر اتفاق نظر دارند ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ و کارآفرین نام آور ایلان ماسک که هر دو به سبب گسترش مرزهای علم و فناوری با روش های نوین شناخته می شوند در یک مسئله با یکدیگر اتفاق نظر دارند و آن هم خطر بزرگی است که از جانب هوش مصنوعی، انسان ها را تهدید می کند.

گفتنی است هاوکینگ که در کنفرانس بین المللی اینترنت موبایل در پکن به صورت ویدیویی حاضر شد عنوان کرد که «من معتقدم تفاوت چشمگیری میان دستاوردهای ذهن های بیولوژیکی و کامپیوترها وجود ندارد. انسان ها که به دلیل سرعت کم پیشرفت های زیستی با محدودیت هایی رو به رو هستند، شانسی برای مقابله با هوش مصنوعی نداشته و ممکن است در آینده با آنها جایگزین شوند.»

لازم به ذکر است همانطور که گفته شد هاوکینگ در کنفرانسی که در چین در حال برگزاری بود، به بیان اظهارات خود پرداخت. این کشور در دو سه سال اخیر با پیشرفت های گسترده ای در زمینه هوش مصنوعی و به خصوص یادگیری ماشینی رو به رو شده و شرکت هایی نظیر «بایدو» (Baidu) دارای بخش هایی مستقل جهت توسعه هوش مصنوعی هستند و هزاران نفر را در حال فعالیت در این حوزه رهبری می کنند.

هوش مصنوعی در آینده ممکن است جای انسان را بگیرد

اما می بایست اشاره کرد که افراد دیگری هم وجود دارند که در نقطه مقابل اظهارات جنجالی هاوکینگ قرار گرفته اند. به عنوان مثال «لوسیانو فلوریدی» پرفسور مؤسسه اینترنت آکسفورد عنوان کرده است که «خطر اصلی، پیدایش هوش های مصنوعی فوق العاده قوی نیست بلکه ممکن است به دلیل استفاده نادرست از فناوری های دیجیتالی، تعداد بسیار زیادی از انسان ها و حتی کره زمین به خطر بیفتند.»

ناگفته نماند هاوکینگ خود معتقد است که AI می تواند یک منبع بالقوه برای حل مشکلاتی نظیر فقر و بیماری ها باشد اما او نیز همانند ایلان ماسک که هوش مصنوعی را به بمب هسته ای تشبیه کرده، تصور می کند که می بایست نظارتی جدی روی نحوه توسعه و به کارگیری آن صورت گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • high end
    high end | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    نگران نباشید گفته چین نه ما

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    حداقل اینکه انسانا به دست هوش مصنوعی نابود بشن صحنه قشنگتری بوجود میاره تا اینکه گلوی همدیگه رو بدرن!! ?

    • جان اف کندی
      جان اف کندی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

      ما تجربش رو داشتیم بدست هوش مصنوعی بنام احمدی نژاد نابود شدیم

مطالب پیشنهادی