ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انفجار مچ بند فلکس 2 در دست صاحبش؛ فیت بیت ادعای نقص دستگاه را رد کرد

گجت های پوشیدنی پایش سلامت باید به سالم تر ماندن افراد کمک کنند، اما چند روز قبل یکی از محصولات کمپانی فیت بیت (Fitbit) صاحبش را روانه بیمارستان کرد. «دینا میچل» اهل میلواکی در آمریکا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

گجت های پوشیدنی پایش سلامت باید به سالم تر ماندن افراد کمک کنند، اما چند روز قبل یکی از محصولات کمپانی فیت بیت (Fitbit) صاحبش را روانه بیمارستان کرد. «دینا میچل» اهل میلواکی در آمریکا مدعیست که مچ بند Flex 2 روی دستش منفجر شده و سوختگی شدید درجه دوم را ایجاد کرده. او در این رابطه می گوید:

نشسته بودم و مطالعه می کردم، که ناگهان دستبندم منفجر شد. شاید به خاطر اینکه فعالیت جسمانی ام کم بوده، از دستم ناراحت شده ... به هر حال دستم به شدت سوخته است.

میچل در زمان حادثه اظهار داشت تنها دو هفته از خرید دستبندش می گذرد و پیش از این واقعه ناگوار، هیچ نقصی در عملکرد آن ندیده. به گفته او تمام مچ بند و بخش الکترونیکی آن ذوب شده و قطعاتی از پلاستیک گداخته در محل زخم دستش باقی مانده بود، که به کمک پرسنل اورژانس بیرون آورده شده اند.

تاکنون گزارش دیگری مبنی بر انفجار محصولات فیت بیت منتشر نشده است.

فیت بیت در اظهار نظر اولیه خود اعلام کرد اتفاقی که برای خانم میچل و دستبند فلکس 2 افتاده را با جدیت تمام پیگیری می کند، چون سلامت و امنیت مشتریانش در درجه اول اولویت قرار دارند. این کمپانی همچنین افزود تاکنون شکایتی مشابه این موضوع دریافت نداشته و به همین دلیل، دیگر کاربران می توانند با آرامش خاطر از گجت های ساخت آنها استفاده نمایند.

حال پس از پایان تحقیقات، شرکت فیت بیت اعلام کرد که گجت هوشمند ساخت آنها هیچگونه نقصی نداشته. در بیانیه رسمی این کمپانی آمده است:

تحقیقات ما و ارزیابی یک شرکت ثالث از واقعه، نشان می دهد مچ بند فلکس 2 خانم میچل به خوبی کار می کرده، ولی وارد آمدن نیروی خارجی باعث آسیب دیدن آن شده است.

به عقیده فیت بیت، باتری لیتیوم-پلیمری یا دیگر قطعات الکترونیکی موجود در دستبند مورد بحث هیچ مشکلی نداشته اند، بنابراین ادعای خانم میچل واقعیت ندارد و با توجه به اینکه تاکنون فقط همین یک مورد را در مورد انفجار محصولات این کمپانی شنیده ایم، نمی توان هیچکدام از طرفین را به دروغگویی متهم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    عجب

مطالب پیشنهادی