ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فروش افسانه؛ حراج یکی از اولین خودروهای فرمول یک مایکل شوماخر

به ندرت پیش می آید که یک خودروی فرمول 1 برای فروش گذاشته شود، مگر آنکه از ارزش بسیار بالایی برخوردار باشد و در چشم کلکسیونر ها به عنوان یک شی تاریخی ارزشمند قلمداد شود. ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

به ندرت پیش می آید که یک خودروی فرمول 1 برای فروش گذاشته شود، مگر آنکه از ارزش بسیار بالایی برخوردار باشد و در چشم کلکسیونر ها به عنوان یک شی تاریخی ارزشمند قلمداد شود.

حالا مصداق این فرضیه اتفاق افتاده است. این خودروی خاص در سومین مسابقه جایزه بزرگ فصل 1991 در سن مارینو رونمایی شد. خودروی فرمول 1 بنتون بی 191 در ابتدا توسط روبرتو مورنو در آن سال رانده می شد قبل از اینکه به نلسون پیکه برسد.

نسلون پیکه افسانه ای (دارای سه عنوان قهرمانی جهان) در آن سال با این خودرو به قهرمانی مسابقه مونترئال دست یافت که تنها قهرمانی این خودرو نیز محسوب می شود. مایکل شوماخر که یک راننده جوان و کم تجربه درآن سال ها بود نیز این فرصت را داشت که همان سال پشت فرمان این خودرو بنشیند.

سال بعد همین خودرو با بروزرسانی هایی که بر رویش انجام شد با نام بی 191 بی به مسابقات فرمول1 برگشت و به وسیله مارتین براندل یکی دیگر از نام های جاودانه تاریخ فرمول 1 در سه مسابقه اول آن فصل رانده شد.در نهایت این خودرو در سال 1992 بازنشسته شد و به موزه رفت تا اینکه سال گذشته به طور کامل توسط یک تیم متخصص بازسازی فرمول 1 بازسازی شد.

بازسازی های انجام شده شامل شاسی ، موتور و گیربکس خودرو بود تا خودرو مانند روز اولی که ساخته شد برای جاده ها آماده باشد. تنها تغییرات صورت گرفته نسبت به نمونه اصلی در چند ارتقای اجباری خودرو برای موارد ایمنی بود که فدراسیون اتومبیل رانی جهانی مقرر کرده بود.

موتور خودروی فرمول 1 بنتون بی 191 از نوع وی 8 3.5 لیتری ساخت فورد کاثورث است که قدرت 650 اسب بخار را در دور موتور  13000  تولید میکند. شاسی نیز به لطف تکنولوژی مونوکوک کربن کامپوزیت تنها 505 کیلوگرم وزن دارد.

قرار است این خودرو در حراجی بونهامس اسپا کلاسیک که در تاریخ 21 می در پیست اسپای بلژیک برگزار میشود به فروش گذاشته شود. قیمت تخمینی این خوردوی ارزشمند بین 750 تا 950 هزار یوروست که برای یکی از خودروهای رانده شده توسط مایکل شوماخر رقم چندان گزافی به نظر نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • تنهای وحشی
    تنهای وحشی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    شوماخر بلاخره از کما در اومد یا نه؟

    • ....m6....
      ....m6.... | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

      ? خیلی وقته از کما در اومده

مطالب پیشنهادی