ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فریادی از تاریکی؛ با ترسناک ترین بازی های موبایل آشنا شوید

با وجود اینکه در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه بازی های ترسناک درخشش همیشگی خود را از دست دادند اما طی دو سال گذشته و به کمک توسعه دهندگان مستقل، این سبک توانسته جانی دوباره ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

با وجود اینکه در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه بازی های ترسناک درخشش همیشگی خود را از دست دادند اما طی دو سال گذشته و به کمک توسعه دهندگان مستقل، این سبک توانسته جانی دوباره به خود بگیرد؛ وقتش شده خاطرات بدمان با رزیدنت اویل 6 یا دد اسپیس 3 را فراموش کنیم و شروعی متفاوت داشته باشیم.

به مناسبت موفقیت هایی که عناوین ترسناک در چند ماه قبل به دست آوردند، برای مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم به بهترین بازی های ترسناک اسمارت فون ها بپردازیم و نگاهی به آن ها بیاندازیم؛ عناوینی که با وجود محدودیت های تلفن های هوشمند، به خوبی ترس را به بازیکن ها هدیه می دهند. بنابراین پیشنهاد می نماییم تا پایان ما را همراهی کنید.

Reporter

Reporter جواب خوبی بود به کسانی که اعتقاد داشتند بازی های «ترسناک» جایگاه چندانی بین عناوین تلفن های هوشمند نداشته و تنها با خلاقیت می توانید دارندگان اسمارت فون ها را بترسانید. ساخته استودیوی AGaming+ شاید یکی از کلیشه ای ترین ساخته های موبایل باشد ولی نکته اینجاست که توسعه دهنده به کمک یک ویژگی نه تنها توانست به عنوانش جذابیت ببخشد بلکه آن را به یکی از بهترین های 2017 تبدیل کرد.

حالا این المان چیست؟ موسیقی های عجیب، ترس های ناگهانی، محیط های تاریک و شخصیت هایی با طراحی متفاوت؛ این ها نوآورانه نیستند اما وقتی که پای تلفن های هوشمند و یک گرافیک خوب به میان می آید قضیه عوض خواهد گشت. تا حالا هیچ عنوانی از سبک Pure Horror و با کیفیت Reporter روی اسمارت فون ها عرضه نشده است. بنابراین به واسطه همین مسئله، شما مطمئنا از ساخته AGaming+ لذت می برید.

Reporter Lite - نسخه Demo

Reporter Lite - نسخه Demo

سازنده: AGaming+ قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 130 مگابایت زبان:
Reporter: The Beginning

Reporter: The Beginning

سازنده: AGaming+ قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 869 / 306 مگابایت زبان:

Dark Echo

اگر بخواهیم لیستی از «بهترین بازی های موبایلی که پیش از مرگ باید انجام شوند» را تهیه کنیم، مطمئنا Dark Echo جایگاه خوبی بین این عناوین خواهد داشت. ساخته استودیوی RAC7 نه فقط یک بازی سرگرم کننده، بلکه عنوانی است که از دیدگاه خلاقیت به راحتی می توانیم آن را در کنار بزرگان اپلیکیشن های تلفن های هوشمند همانند Monument Valley قرار دهیم.

Dark Echo برای ترساندن بازیکن ها، جای استفاده از صحنه های تکان دهنده یا شخصیت های عجیب تنها به یک المان جالب روی آورده است؛ صدا. ساخته RAC7 بازیکن را در محیطی تاریک گذاشته و حالا او باید با استفاده از انعکاسِ خطوطِ صدایِ پایش، راه را پیدا کند. با وجود اینکه تمام بازی های لیست جذاب هستند ولی اگر می خواهید تنها یک بازی دانلود کنید پیشنهاد ما Dark Echo و تجربه آن با هدفون است.

Dark Echo

Dark Echo

سازنده: RAC7 قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 54.6 / 43 / 32 مگابایت زبان:

SIM - Sara is Missing

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/11/SIM-Sara-Is-Missing-mobile-game.jpg

می دانید فلسفه دوربین اول شخص چیست؟ این که مخاطب خودش را جای کاراکتر بگذارد و یک ارتباط تنگاتنگ بین این دو به وجود بیاید. استودیوی Monsoonlab برای SIM - Sara is Missing پا را فراتر گذاشت و با استفاده از المان های سبک Text Based توانست یکی از روانشناسانه ترین تجربه های ممکن روی تلفن های هوشمند را به ارمغان بیاورد. SIM داستان شخصیتی با نام سارا را روایت می کند که گم شده و تلفنش اتفاقی به دستان شما افتاده است.

حالا باید با گشتن در بخش های مختلف موبایل همانند گالری یا پیامک ها و البته کمک گرفتن از دستیار شخصی دیوایسی که پیدا کردید، به سرنوشت عجیب سارا پی ببرید. شاید به واسطه مکانیزم های SIM - Sara is Missing و وجود دیالوگ های فراوان تجربه بازی برای کسانی که زبان خوبی ندارند سخت باشد اما بین تمام بازی های لیست، تاثیری که ساخته Monsoonlab روی مخاطب می گذارد [به خاطر همان المان های روانشناسانه که گفتیم] بیش از بقیه است.

 SIM - Sara Is Missing

SIM - Sara Is Missing

سازنده: Monsoonlab قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 70 مگابایت زبان:

Five Nights at Freddy's: Sister Location

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/12/fnaf-w600.jpg

یکی از محبوب ترین و البته کلیشه ای ترین بخش های فیلم ها یا بازی های ترسناک را باید سکانس های Jump Scare بنامیم. لحظه ای را می گوییم که بدون داشتن آمادگی قبلی، صحنه ای به مخاطبین نشان داده شده و آن ها «ترس ناگهانی» را تجربه می کنند. شاید این ویژگی حالا تازگی گذشته خودش را نداشته باشد اما همچنان هستند توسعه دهندگانی که با استفاده درست از Jump Scare ها ترس را تا مغز استخوان بازیکن ها می فرستند.

مجموعه Five Nights at Freddy's را می توانیم یکی از همین بازی ها بنامیم. عنوانی که به شما نقش یک نگهبان فروشگاه را داده و باید مراقب عروسک هایی که شب ها کنترلشان را از دست می دهند باشید. Sister Location هم که آن را می توانیم آخرین قسمت از Five Nights at Freddy's بنامیم، همینگونه است؛ با این تفاوت که اکنون نه تنها باید جلوی حمله عروسک ها را بگیرید، بلکه به اتاق های مختلف رفته و کارهایی هم انجام می دهید.

Five Nights at Freddy's: Sister Location

Five Nights at Freddy's: Sister Location

سازنده: Scott Cawthon قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: - مگابایت زبان:

UNKILLED

unkilled-mobile

وجود UNKILLED بین بازی های لیست تنها یک علت داشت؛ می خواستیم طرفداران سبک اکشن را هم راضی نگه داریم. ساخته استودیوی معروف MADFINGER Games، سازنده Shadowgun، شاید به ترسناکی عناوین بالا نباشد اما به کمک بعضی مکانیزم هایش می تواند «استرس» را به خوبی به بازیکن ها القا کند. بنابراین شما هنگام تجربه UNKILLED هم به نوعی می توانید آدرنالین خون خود را افزایش دهید.

UNKILLED که از محبوب ترین عناوین زامبی محور و اکشن اسمارت فون ها است، داستان نجات زمین بعد از حمله دشمنان را روایت نموده و حالا باید به کمک تیم خود به این آخرالزمان پایان دهید. جدا از آپدیت های مختلف توسعه دهنده برای UNKILLED که موجب شده این عنوان همچنان جذابیت ابتدایی خودش را حفظ کند نباید از مرحله های گوناگون، زامبی های مختلف، اسلحه های فراوان و البته گرافیک خوب بگذریم که همگی موجب شده اند یک تجربه زیبا داشته باشید.

UNKILLED

UNKILLED

سازنده: MADFINGER Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 218 / 148 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • high end
    high end | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    آقای کریمی لطفا برنامه toontastic 3d گوگل رو بر رسی کنید

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    واسه VR و گوگل کاردبورد هم بازی های ترسناک زیادی وجود داره. بازی های Chair In A Room و Halls of Fear VR رو توی گوگل پلی میتونید پیدا کنید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی