ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این ربات شترمرغ مانند می تواند بدون نیاز به پردازش های اضافی بدود [تماشا کنید]

ربات ها به تدریج پیشرفته تر می شوند و هر روز خبرهایی در رابطه با متدهای تازه برای توسعه آنها می خوانیم. اخیراً هم آزمایشگاه رباتیک IHMC به رهبری «جری پرت» مدل جدیدی را معرفی کرده ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۰

ربات ها به تدریج پیشرفته تر می شوند و هر روز خبرهایی در رابطه با متدهای تازه برای توسعه آنها می خوانیم. اخیراً هم آزمایشگاه رباتیک IHMC به رهبری «جری پرت» مدل جدیدی را معرفی کرده اند که شبیه به یک شترمرغ کوچک بوده و قادر است به وسیله قابلیت های مبتنی بر پایداری دینامیکی با سرعت حداکثر 16 کیلومتر بر ساعت بدود.

«جری پرت» در رابطه با ربات «Planar Elliptical Runner» یا به اختصار PER می گوید اطلاعاتی که از طریق ساخت و بررسی و آزمایش این ربات به دست آمده است می تواند «به آنها در ساخت نمونه هایی با کارایی بهتر و ظاهری طبیعی تر کمک کند. دویدن در عملیات هایی که به سرعت نیاز است و در آنها ربات های چرخدار عملکرد مناسبی ندارند، مفید واقع خواهد شد.»

گفتنی است غالباً ربات های دوپا همانند محصول کمپانی «Agile Technologies» نیاز به قدرت پردازشی فراوانی دارند تا بتوانند همواره داده های سنسورها و ژیروسکوپ ها را دریافت کرده و الگوریتم های حفظ تعادل را اجرا کنند. اما هم اکنون ربات PER توانسته با بهره گیری از طراحی مکانیکی هوشمندانه و تنها با یک موتور که پاها را به صورت بیضوی شکل حرکت می دهد، تعادل خود را حفظ کرده و بدود.

طراحی هوشمندانه و استفاده از تنها یک موتور می تواند این ربات را به سرعت 16 کیلومتر بر ساعت برساند

تیم طراح در سخنان خود عنوان کرده اند چنانچه ربات مورد اشاره در ابعادی نزدیک به انسان ساخته شود، قادر است به سرعت 32 تا 48 کیلومتر بر ساعت هم دست پیدا کند.

ناگفته نماند حفظ تعادل ربات های دوپا معمولاً سخت تر بوده و آنها نیاز به انرژی بیشتری خواهند داشت و علاوه بر آن احتیاج به هزینه بیشتری برای توسعه و تولید دارند اما زمانی که همانند ربات های انسان نمای بوستون داینامیکس به این اتفاق مهم دست پیدا کنند، دیگر هیچ محصول دیگری توان رقابت با آنها را نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی