ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مایکروسافت از معرفی موبایلی کاملاً متفاوت در آینده خبر می دهد

همان طور که می دانید مایکروسافت بیش از یک سال است که موبایلی مبتنی بر ویندوز معرفی نکرده. با کاهش سهم ویندوز فون در بازار جهانی تلفن همراه به کمتر از 1 درصد، این کمپانی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

همان طور که می دانید مایکروسافت بیش از یک سال است که موبایلی مبتنی بر ویندوز معرفی نکرده. با کاهش سهم ویندوز فون در بازار جهانی تلفن همراه به کمتر از 1 درصد، این کمپانی ناچار شد تا روند کسب و کارش را تغییر دهد و در همین راستا بیش از 7.6 میلیارد دلار سرمایه و هزاران موقعیت شغلی را از دست داد.

مدیرعامل مایکروسافت می خواهد موبایلی کاملاً متفاوت معرفی کند

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که تا انتهای ماه ژوئن (اوایل تیرماه) ساختار جدید بخش موبایلش را معرفی کند، اما هنوز مشخص نیست چه برنامه ای برای ویندوز 10 موبایل در سر دارند. «ساتیا نادلا» مدیرعامل کنونی این شرکت در مصاحبه اخیرش می گوید آنها بالاخره تلفن همراه خواهند ساخت، اما محصولشان شباهتی به دستگاه های کنونی ندارد. او در رابطه با وضعیت کنونی اسمارت فون های ویندوزی می گوید:

ما همین حالا هم موبایل می سازیم. شرکت هایی مانند اچ پی و برخی دیگر طرف قرارداد ما هستند که روی حوزه های خاصی از جمله مدیریت، امنیت و قابلیت ویژه کانتینیوم تمرکز دارند.

موبایل مایکروسافت هم مانند دیگر محصولات خانواده سرفس، متمایز خواهد بود

به گفته نادلا، مایکروسافت در حال حاضر توجه اصلی اش را به فراهم کردن اپلیکیشن ها و خدماتش روی پلتفرم های iOS و اندروید معطوف ساخته. او از خانواده محصولات سرفس به عنوان مثال خوبی از عملکرد متمایز این کمپانی در حوزه سخت افزار یاد می کند. البته مدتهاست که طرفداران مایکروسافت منتظر «سرفس فون» هستند، اما به نظر می رسد شرکت مذکور هنوز آمادگی معرفی چنین محصولی را ندارد. نادلا می گوید:

اگر می خواهید بدانید آیا دوباره موبایل می سازیم یا نه، به شما اطمینان می دهم که همین طور است، اما شاید اصلاً شباهتی به دستگاه های امروزی نداشته باشد.

«یوسف مهدی» نایب رئیس بخش ویندوز و دیوایس های مایکروسافت هم در اشاره به فعالیت در حوزه موبایل اظهار داشت «ما قصد نداریم محصولی را روانه بازار کنیم که دیگران پیش از ما آن را تولید و عرضه کرده اند».

موبایل ها مرده اند، فقط هنوز متوجه مرگشان نشده ایم

از سوی دیگر «الکس کیپمن» که توسعه هولولنز را در شرکت ردموندی بر عهده داشته، به صراحت می گوید «موبایل ها مرده اند، فقط هنوز متوجه مرگشان نشده ایم.» او در گفتگو با بلومبرگ می گوید با رشد و توسعه فناوری های واقعیت افزوده و ترکیبی، تلفن همراه هم به سرنوشت دایناسورها دچار می شود.

به هر حال از گفته های مدیرعامل مایکروسافت و مدیران ارشد آن چنین بر می آید که باید منتظر محصولی جدید و انقلابی از آنها باشیم؛ دستگاهی که شاید نتوان نام موبایل را بر آن گذاشت، یا حداقل با تعاریف کنونی متفاوت است، اما ثابت می کند که ردموندی ها هنوز به طور کامل از بازی بیرون نرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Nexusfive
    Nexusfive | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶


    اول قانع کن که چرا به محصولی مثل هلولنز من باید سوزش داشته باشم؟
    محصولی که قیمت نجومی داره و کمتر از یک میلیون فروش داره!بعد کلا اصلا چرا بحث دیگه ای میکنی؟!
    چرا این بحث هایی که کرده ای چرت و پرتن البته خیلی خیلی بودن همشونو نتونستم بخونم شزمنده
    اول این تو ذهنت بمونه گوگل رقیباش اپل و تسلا هستن نه مایکروسافت
    مایکروسافت در حدی نیست که بخواد رقیب گوگل باشه !
    مشکل اصلی که این وسط است عدم درک و شعور طرفداراشه
    یه چیزی رو الان میگم واقعیت اینکه وقتی دارین میبینین همه چیز مردم شده اسمارت فون ، مردم تو بی آر تی از مدل های جدید سامسونگ حرف میزنن ، وقتی میبینی اندروید یا ios محبوب ترین سیستم عامل مردم شده وقتی داری میبینی مایکروسافت هر چی داره میرزه به پای اندروید و آی او اس .مایکروسافت و ادوبی اولین شرکت هایی بودن که آفیس و فتوشاپ رو واسه Dex سامسونگ آورده ، وقتی داری میبینی مردم از دست انداختن ویندوز فون حرف میزنن واقعا حق دارین که عقده ای بشین
    مایکروسافت مجبور شده اومده یه نسخه ای از گلکسی اس 8 رو واسه استور برای فروش گذاشته یعنی حتی مایکروسافت پیشنهاد میده که شما طرفداراش برین گوشی اندرویدی بگیرین الان دقیقا اگه ضد اندروید باشی حتی اگه به اندروید و گوگل فحش بدی باید گوشی اندرویدی داشته باشی تا دنیا قبولت کنه!

  • khansari
    khansari | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    باید نشست دید.به نظرم نادلا فوق العاده زیرک هستش.

  • Nexusfive
    Nexusfive | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    کلام آخر واسه اون طرفدارای مایکروسافتی که به هدست هالولنز مایکروسافت افتخار میکنن باید بهتون عرض کنم که وقتی که داری میبینی مایکروسافت هدست واقعیت افزوده با این قیمت نجومی ساخته فکر نکنین که تو این حوزه برتره بلکه مایکروسافت این هدستو با این قیمت نجومی ساخته چون مجبوره چون تو حوزه اصلی که گوشی هوشمند نام داره شکست خورده و چون می خواد از بقیه شرکت ها عقب نمونه این هدست رو ساخته باورکنین خودشم میدونه با این قیمت نجومی داره منطقی نیست ساختنش
    و وقتی قیمت نجومیش رو میبینین فکر نکنین که چون باارزشه گرونه خیر
    بلکه مجبور شده این قیمت نجومی رو گذاشته براش چون تنها راهش ساختن هدسته
    شرکت هایی مثل گوگل و اپل اونا نگران حوزه واقعیت افزوده و مجازی نیستن چون می دونن اونا تو حوزه گوشی های هوشمند حرف اول رو میزنن خیلی راحت با گوشی هوشمند می تونن واقعیت افزوده و مجازی رو باهاشون ترکیب کنن و با حداقل هزینه دنیای واقعیت مجازی و افزوده رو به دست مردم برسونن
    این کار رو گوگل خیلی راحت سال پیش با معرفی تانگو واقعیت افزوده و مجازی انجام داد
    وقتی که قدرت تو حوزه تلفن های هوشمند داری یعنی قدرت و قابلیت خیلی چیزارو داری

    • | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      تا جایی که من میدونم 9 میلیونه هلولنز نه 7 میلیون :/

    • Rivekan
      Rivekan | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      قیمت نجومی!؟ خوب مشخصه وقتی یک دستگاه در تعداد محدود تولید می‌شه و تکنولوژیش از زمان خودش جلوتر و اختصاصی هست قیمتش هم بالا بره مثل اوایل کار واقعیت مجازی ولی نسل دوم هولولنز که برای عموم مردم هست در سال 2019 با باتری قوی‌تر، میدان دید بالاتر، سخت افزار قوی‌تر، طراحی بهتر و قیمت مناسب معرفی خواهد شد، در زمینه عینک واقعیت افزوده فعلا هیچ رقیبی تاکید می‌کنم هیچ رقیبی در بازار وجود نداره.

      • Nexusfive
        Nexusfive | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

        تکنولوژی بالاتر!!!
        خیلی جالب بود چون اولین شرکتی که واقعیت افزوده رو آورد گوگل بود
        محض اطلاع اون راه هایی که الان مایکروسافتتون میره قبلا گوگل رفته و نتیجه نگرفته
        همونطوری که هلولنز شکست خورده با فروش کمتر
        محض اطلاع گوگل گلس هم نسخه دولوپر ادیشن بود و پزشکان و حوزه های خاص اونو تست میکردن و اونم عمومی نشد
        پس هی دولوپر ادیشن رو بهانه نکنین

    • MojtabaHere
      MojtabaHere | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      این حجم از چرت و پرت گفتن و پیگیر بودن نشونه از سوزش شدیدی هست که احساس میکنی ? به هر حال من که امیدوارم زودتر بفهمی که چه اتفاقاتی داره میوفته.
      آخه پسرک تو اومدی داری میگی مایکروسافت این کارش اشتباه بود، فلان چیزش شکست بود....میخوای بگم دفعه ی بعد بیان با تو مشورت کنند!!؟
      مایکروسافت هالولنز اصلا قرار نبود محصولی باشه که همه بخرند، با یه قیمت بالا و در کشور های محدود عرضه شد واسه اینکه دولوپر ها بخرند و واسش برنامه بنویسند و به کوری چشم دشمن هاش به اون تعدادی که در نظر داشتند فروخت، جهت اطلاع هم بگم اگه از اول با قیمت واقعی میومد و دردسترس همه بود اونوقت خود شما میومدی میگفتی "این محصول ناقصه، اپ نداره و فلانه، مایکروسافت باید اول میداد دولوپر ها تست کنند و..."
      تو هم که هی حرف از شکست میزنی، مگه خود همون گوگل گلس شکست نخورد!؟ ?
      در آخر بهت بگم که مایکروسافت چندین سال در هر حال انجام کاری بود که حتی تو ذهن بد خواهاش هم نمیگنجه
      اون پلت فرم یونیورسالی که بوجود اورد باعث شد هسته ی پی سی و موبایل یکی بشه. چیزی که اپل حتی تو خواب هم نمیبینه، چون اونا حتی نتونستند مک او اس رو واسه صفحات تاچ بهینه کنند و روی آیپد پرو اجرا کنند ?
      اونوقت مایکروسافت با کمک همین هسته ی مشترک اومد ویندوز ۱۰ کامل و اپلیکیشن های اکس ۸۶ رو روی پردازنده ی آرم اجرا کرد ? میفهمی چی میگم!؟
      حتی اگه در آینده ما موبایل هایی ببینیم که سیستم عامل دسکتاپ اجرا میکنند و با کمک کانتینیوم تبدیل میشند به فول دسکتاپ، اپل بالاخره چیزی داره به اسم "مک او اس" که تلاش کنه بیاره رو موبایل و از روش مایکروسافت کپی کنه، من موندم گوگل میخواد چی رو بیاره ? کروم او اس روی موبایل!؟ البته اگه تا اون موقع کروم او اس ـی مونده باشه به لطف ویندوز ۱۰ اس ?

      • Nexusfive
        Nexusfive | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶


        در ضمن وقتی داری میبینی مایکروسافت داره تلاش میکنه وارد arm بشه از این جهت بهش نگاه کن که مایکروسافت شکست رو پذیرفته و قبول کرده دنیا شده کوالکام و پیشرفت کمپانی های سازنده arm پیشرفت چند برابری دارن میکن به لطف اندروید !
        پادشاه arm هم که اندرویده این آینده درخشان اندروید رو میگه
        به جای اینکه چرت و پرت بگی به این موضوع فکر کردی که ویندوز با سی پی یو اینتل جلوی اندروید کم آورده چه برسه به این که با arm جلوشو بگیره

  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    یسری خانم کیت چیک(از کارمندان مایکروسافت) تو اینیستا بعد کلی سوال که کردم اونم درباره گوشی ویندوزی تو یه جمله خلاصه و نشون دادن یه تصویر از یه تیکه فلز استیل که دوتا ledبیشتر نداشت و یه چیزی شبیه به پروژکتور رو لبه بالایش بود و نوشت ممکنه آینده موبایل در این خلاصه بشه

  • | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    کاری که از این حرفا مایکروسافت زیاد میزنه ندارم
    نادلا میگه : گوشی میسازیم که شبیه گوشی های خوشمند نیست
    از اون طرف الکس میگه : گوشی ها مردن فقط مردم متوجه نیستن !
    از اون طرف مایکروسافت گفته به قابلیت کانتینیوم زیاد افتخار میکنیم چون موبایل رو تبدیل به پی سی میکنه !
    مایکروسافت عزیز با توجه به استدلالتون با این اوصاف پی سی ها و ویندوز که بیشتر و بدتر از تلفن های هوشمند مردن و مردم استفاده میکنن که البته اونا هم متوجه نیستن
    باشه تلفن های هوشمند به نا به گفته خودتون مردن فقط خواهشا اونا رو با کانتینیومت به مرده تر از مرده تبدیل نکن
    واقعا بلاتکلیفی مایکروسافت موج میزنه
    اصلا ولش کنین این حرفارو
    مایکروسافت از اون شرکت های خاص است هم طرفداراش و هم خودش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی