ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با ارسال پالس های صوتی به دنبال افزایش مقاومت آیفون در برابر آب است

در پتنت تازه اپل، آیفون می تواند با استفاده از پالس های صوتی، آب وارد شده به داخل بدنه خود را بیرون بریزد. این روزها بسیاری از پرچمداران از جمله آیفون 7 یا گلکسی اس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

در پتنت تازه اپل، آیفون می تواند با استفاده از پالس های صوتی، آب وارد شده به داخل بدنه خود را بیرون بریزد.

این روزها بسیاری از پرچمداران از جمله آیفون 7 یا گلکسی اس 8 سامسونگ در برابر آب مقاوم هستند و در نتیجه اگر بر حسب تصادف آب روی این دستگاه ها ریخت می توانید مطمئن باشید که اتفاقی برایشان نخواهد افتاد.

با این همه، اگر بنابر هر دلیلی آب به داخل این موبایل ها نفوذ کرد، احتمال آنکه دچار مشکل شوند و در عملکردشان اختلال ایجاد گردد بسیار بالا خواهد بود. از طرف دیگر، گارانتی این دو موبایل شامل سوختگی یا آسیب بر اثر نفوذ آب نمی شود.

به همین خاطر شرکت ها به دنبال یافتن راه هایی هستند تا محصولاتی محکم تر و ایمن تر بسازند و پتنت اخیر اپل هم که چندی پیش منتشر شد به همین موضوع ارتباط می یابد.

در این پتنت نخست به نوعی پوشش آبگریز روی سطح مشبک فوقانی اسپیکر اشاره شده که آب را به بیرون پراکنده می کند و درک سازوکار آن بسیار ساده است.

گارانتی پرچمداران مقاوم در برابر آب شامل سوختگی براثر برخورد با رطوبت نمی شود

اما در مورد قسمت دوم باید بگوییم به دیواره ها و بخش های داخلی سطح مشبک روی اسپیکر مربوط می شود که آن نیز نوعی پوشش آبگریز را دریافت خواهد نمود تا خروج آب از داخل دستگاه را سرعت بدهد. علاوه بر این، به لطف سنسوری که درون محفظه دستگاه قرار می گیرد، وجود هر گونه مایع تشخیص داده می شود.

سنسوری که به آن اشاره کردیم هم می تواند به شکل ماژول حساس به فشار، رطوبت، نور و یا صدا باشد که قابلیت ارسال سیگناب به موبایل مبنی بر وجود آب درون آن را دارد.

طبق اطلاعات مندرج در اسناد مربوط به این پتنت اپل احتمالا نوعی اسپیکر خاص را هم به این آرایه می افزاید تا پالس صوتی اشاره شده را برای گوش انسان غیرقابل شنیدن کند و آب را به همان شیوه ای که وارد شده، بیرون بریزد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad_mahdi
    mohammad_mahdi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    تو اپل واچ نسل 2 از این تکنولوژی استفاده شده، تو کنفرانس معرفی بهش اشاره ‌شد

    • Black Boy
      Black Boy | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

      در تایید نظر ایشون باید بگم مثل اینکه شما دیجیاتوها با هم هماهنگ نیستین ها! ? خودتون یک کلیپ از اپل واچ گذاشته بودید که با پالس صدا اب رو از سوراخ هاش خارج میکرد. هنوز کلیپش رو دارم.

مطالب پیشنهادی