ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بسیار لوکس و فوق العاده قدرتمند؛ معرفی مرسدس AMG GLS 63 منصوری

شکی در این وجود ندارد که منصوری یکی از مطرح ترین تیونرهای کنونی جهان است. دلیل این امر را می توان مهندسی بالا و توجه بیش از اندازه به جزییات عنوان کرد، به همین جهت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

شکی در این وجود ندارد که منصوری یکی از مطرح ترین تیونرهای کنونی جهان است. دلیل این امر را می توان مهندسی بالا و توجه بیش از اندازه به جزییات عنوان کرد، به همین جهت خودروهایی که کارگاه منصوری را ترک می کنند شخصیت منحصر به خود را دارند و به راحتی قابل شناسایی هستند.

این تیونر ایرانی الاصل در آخرین پروژه خود به سراغ یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای موجود رفته و پکیجی کامل برای آن در نظر گرفته است.

متخصصین منصوری این بار مرسدس-آ ام گ GLS 63 را زیر تیغ جراحی برده و با طراحی مجدد بخش های مختلف بدنه، ظاهری هجومی تر برای آن ترسیم کرده اند.

مرسدس-آ ام گ GLS 63 استاندارد

در همان نگاه نخست به این شاسی بلند لوکس و البته خشن می توان به تغییرات گسترده در بدنه پی برد؛ از جمله این تغییرات می توان به جایگزینی مواردی مثل سپر، کاپوت، رکاب های جانبی، گلگیرهای متورم، رینگ های بزرگ 23 اینچی و تایرهای پرفورمنس ساخت وردشتاین اشاره کرد. لوگوی مرسدس نیز با لوگوی منصوری تعویض شده است.

در داخل کابین، منصوری دست به انقلاب زده و تقریبا تمامی قسمت ها را تغییر داده است. در این بخش استفاده از مواد بسیار با کیفیت در دستور کار قرار گرفته و در جای جای کابین می توان چرم دست دوز و فیبرکربن با جزییات بسیار بالا را مشاهده کرد. جالب اینکه حتی پدال ها نیز با نمونه های جدید عوض شده اند.

از لحاظ فنی پکیج تیونینگ منصوری برای GLS 63 نیز نسبتا گسترده است. با انتخاب این پکیج سیستم تعلیق خودرو پنوماتیکی شده و امکان کاهش ارتفاع تا 30 میلی متر میسر می شود؛ همچنین خروجی موتور V8 نیز تا حد زیادی ارتقا می یابد.

با بهبودهایی که متخصصین منصوری انجام داده اند، این موتور اکنون توانایی تولید 840 اسب بخار قدرت و 1150 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ برای مقایسه بد نیست بدانید که این ارقام در حالت استاندارد برابر با 577 اسب بخار و 760 نیوتن متر هستند.

درباره شتاب این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده اما می دانیم که با حذف محدود کننده الکتریکی، GLS 63 تیونینگ منصوری می تواند به حداکثر سرعت 295 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

بدون پکیج فنی، GLS 63 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 4.6 ثانیه زمان نیاز دارد. بنابراین می توان انتظار داشت که این زمان برای دست پرورده جدید منصوری چند دهم ثانیه کمتر باشد.

هنوز مشخص نیست که پروژه منصوری برای این شاسی بلند لوکس آلمانی چقدر هزینه روی دوش مالک آن می گذارد، اما برای کسی که بیش از 120 هزار دلار صرف خرید GLS 63 نموده، پرداخت چند هزار دلار دیگر جهت افزایش کارایی و ارتقای کابین مشکل ساز نخواهد بود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علیرضا فهیم
    علیرضا فهیم | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    داره تمام سعیشو میکنه برسه به پراید ???

  • انتقاد سازنده
    انتقاد سازنده | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    @بهنام
    برای اینکه بدونید اونی که شما نوشتید هم درست نیست. تلفظ آلمانیش ب ام وی و تلفظ انگلیسی بی ام دبلیو هست. http://dgto.ir/6gj

  • | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این مدل بنز کلا ظاهرش خسته‌اس!

  • بهنام
    بهنام | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    آدم نمیدونه آ-ام-گ گفتنشونو ببینه یا بی ام و گفتنشون
    خب اونم بنویسید ب ام و آسمون که به زمین نمیاد واسه خودتون میگم زشته برای یه سایت خبری

  • | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خیلی تغییر کرده واقعا عالی شده

مطالب پیشنهادی