ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل سیستم نامگذاری چیپ های سری زئون خود را تغییر داد

اینتل در صدد تغییر نام پردازنده جدید سری زئون خود است. به لطف سیستم جدید نام گذاری، نسخه های اقتصادی این چیپست ها تحت عنوان برنز (Bronze)، میان رده ها برچسب نقره (Silver) و پیشرفته ها با عنوان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

اینتل در صدد تغییر نام پردازنده جدید سری زئون خود است. به لطف سیستم جدید نام گذاری، نسخه های اقتصادی این چیپست ها تحت عنوان برنز (Bronze)، میان رده ها برچسب نقره (Silver) و پیشرفته ها با عنوان طلا (Gold) به فروش خواهند رفت و بهترین های سری زئون نیز عنوان پلاتینیوم (Platinum) را دریافت می کند.

گفتنی است اینتل اواخر ماه آوریل بود که با ارسال نامه ای برای شرکای تجاری خود، آنها را از بابت این تغییر نام باخبر کرد اما این شرکت نخستین بار روز گذشته بود که این مساله را به صورت رسمی تایید نمود.

چیپست های جدید اینتل نیز بخشی از «پلتفرم خانواده مقیاس پذیر» از سری زئون هستند که پشتیبانی از طیف گسترده امکانات را با خود به همراه دارند.

تا پیش از این، اصلی ترین تفاوت میان پردازنده های زئون، تعداد هسته ها و اندازه کش آنها بود، اما آنطور که وبسایت آرس تکنیکا در گزارش خود آورده، اینتل در نظر دارد از این پس چیپست های تولیدی اش را براساس نوع اموری که می توانند انجام دهند و برایش مناسبند دسته بندی کند.

برای نمونه پردازنده های سری پلاتینیوم این شرکت بالاترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارند و همزمان برای آن دسته از کاربرانی مناسبند که به دنبال امنیت بالای سخت افزاری در تجهیزات مورد استفاده شان هستند.

سری گلد یا طلا نیز چیپست های دارای اطمینان پذیری بالا و همچنین موتورهای شتاب دهنده را شامل می شوند. گروه سیلیور کارایی کافی با کمترین میزان مصرف انرژی را از خود به نمایش می گذارند و خانواده برنز نیز عملکردی در سطح پایین دارند.

به لطف این تغییرات، آنها که به دنبال آپگرید سخت افزار دیتاسنترهایشان هستند راحت تر می توانند فرایند انتخاب چیپست را انجام دهند و اینتل نیز دیگر مجبور نیست که از اسامی سردرگم کننده و عجیب و غریب برای معرفی و فروش محصولاتش استفاده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pqdax17twz
    pqdax17twz | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    Cpu های زئون عالین کاش ارزونتر می بود میخریدیم

مطالب پیشنهادی