ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خرید بزرگ و احتمالی اپل: ۴۰ درصد نت فلیکس، ۵ درصد تسلا

دارایی اپل در حال حاضر ۲۵۶ میلیارد دلار گزارش می شود و سهام داران بزرگ این شرکت مایل هستند تا از این سرمایه هنگفت استفاده های صحیحی شود. در واقع اینطور که پیداست، تحلیلگران می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

دارایی اپل در حال حاضر ۲۵۶ میلیارد دلار گزارش می شود و سهام داران بزرگ این شرکت مایل هستند تا از این سرمایه هنگفت استفاده های صحیحی شود. در واقع اینطور که پیداست، تحلیلگران می خواهند اپل برای تصاحب شرکت های بزرگتر اقدام کند و خریدهایی هیجان انگیزتری داشته باشد.

به تازگی یکی از تحلیلگران موسسه Citibank یادداشتی نوشته با عنوان «مشکلِ زیادی پول داشتن» و در آن توضیح می دهد که در صورت کاهش مالیات برگرداندن سرمایه به وطن به ۱۰ درصد،‌ اپل می تواند قدرت خرید بسیار بیشتری داشته باشد. (اپل یک شرکت بین المللی است و بخش زیادی از درآمدهایش بیرون از خاک آمریکا به دست می آید. قانون مالیاتی آمریکا می گوید که اپل برای برگرداندن درآمد به داخل آمریکا، باید ۴۰ درصد مالیات پرداخت کند و تیم کوک هم زیر بار چنین مسئله ای نمی رود و سرمایه ها در خارج از آمریکا نگه داری می شوند) وی معتقد است در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، اپل ۹۰ درصد سرمایه ای که در بیرون از خاک آمریکا نگه داری می کند را به داخل این کشور برمی گرداند.

سهام داران دیگر به خرید استارتاپ های کوچک راضی نیستند

در پایان این یادداشت، نامی از شرکت هایی برده شده که اپل می تواند دست به خرید آنها بزند. در ابتدای این لیست، می توان نام شرکت «نت فلیکس» را مشاهده کرد که کار اصلی اش، استریم داده های ویدیویی برای کاربران است. موسسه تحلیلی یاد شده، احتمال خرید نت فلیکس از سوی اپل را ۴۰ درصد گزارش کرده در حالی که در ادامه این لیست، می توان نام «دیزنی» را با ۲۵ درصد مشاهده کرد.

شرکت های Electronic Arts، Activision و Take-Two هر کدام سهمی ۱۰ درصدی در این تحلیل دارند و در نهایت احتمال خرید تسلا توسط اپل هم ۵ درصد ذکر شده است. در این گزارش همچنین عنوان شده که به احتمال ۲۵ درصد، اپل در پی خرید یک شرکت بزرگ فعال در زمینه سرگرمی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی