ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اخطار به شرکت مخابرات و های وب برای عدم اعمال تعرفه شبکه ملی اطلاعات

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، در خصوص عدم اجرای تعرفه شبکه ملی اطلاعات به های وب و شرکت مخابرات اخطار داد. بعد از اجرای مصوبه کاهش 50 درصدی نرخ دسترسی به اینترنت داخلی بر بستر شبکه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، در خصوص عدم اجرای تعرفه شبکه ملی اطلاعات به های وب و شرکت مخابرات اخطار داد.

بعد از اجرای مصوبه کاهش 50 درصدی نرخ دسترسی به اینترنت داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نتایج نظارت بر عملکرد اپراتورها را اعلام گردید.

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان، در این رابطه گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه ای از اپراتورهای ارتباطی خواست برای ترافیک های اینترنتی که منشاء داخلی دارند تعرفه ترجیحی اعمال نمایند.

او توضیح داد: طبق این مصوبه مقرر شد تعرفه ترجیحی دسترسی به سایت ها چه در مصرف آزاد و چه از طریق بسته های اینترنتی 50 درصد پایین تر از تعرفه اینترنت بین المللی باشد.

جوشقانی اضافه کرد: تقریبا از اواخر اسفندماه 95، شرکت های اینترنتی شروع به اجرای مصوبه مذکور کردند و [خوشبختانه] تمامی شرکت های اینترنتی و اپراتورهای اینترنت ثابت به غیر از شرکت مخابرات ایران و اپراتور اینترنتی های وب آن را اجرایی  کرده اند.

همراه اول و ایرانسل به دلیل وجود مشکلات فنی این مصوبه را به صورت کامل اجرایی نکرده اند

طبق گفته معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه تفکیک ترافیک داخل از خارج و کاهش ۵۰ درصدی تعرفه اینترنت داخلی در حوزه دیتای موبایل، تنها توسط اپراتور رایتل انجام شده و همراه اول و ایرانسل نیز آن را به صورت کامل اجرایی نکرده اند.

البته طبق جوابیه ارسالی برای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، دو اپراتور مذکور به دلیل وجود پاره ای مشکلات فنی آن را اجرایی نکرده اند و قول داده اند که با رفع مسائل فنی از جمله ارتقای سیستم صورتحسابگیری (بیلینگ) این مصوبه را هرچه سریعتر اجرایی کنند.

گفتنی است سایت های پربازدید داخلی که مشمول این مصوبه می شوند نیز براساس دستورالعملی تایین شده اند که رگورلاتوری به اپراتورهای اینترنتی داده است اما به زودی دستورالعمل های جدیدی از سوی این نهاد برای تشخیص این سایت ها ابلاغ خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علی
    علی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    فیلتر کم سرعت کم میکرد یه فیلتر دیگه هم میخوان بزارن برای ترافیک که مشکل فنی هم ایجاد میکنه خوب جای این کار احمقانه اینترنت ارزون کنید!
    هر کی مدیر میشه یه چوب لای چرخه میکنه ?

  • zofishel
    zofishel | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ای بابا بخور بخور کم نیست که
    سه چهار بار بسته ترکیبی بوم ایرانسل رو خریدم اما همش از شارژ اصلیم کم می کنه هر چی به ایرانسل می گم می گه مشکل از سمت ما نیست رفتم 195 شکایت کردم با وجود مدارکی که به 195 ارائه کردم و 195 هم رای بر حق بودن ادعای بنده داشتن و گفتن ایرانسل باید هزینه رو برگردونن ولی ایرانسل هیچ پاسخی نداده اینجاست که میسوزی چون دستت به هیچ جا بند نیست
    چند روز پیش یه نرم افزاری دوستان آورد براش فعال کنیم تو نرم افزار نوشته بود برای فعال شدن این نرم افزار فقط کافیست 2 هزارتومان بپردازید حالا زدم پرداخت صفحه پرداخت حواسم نبود نگاه کنم که 20 هزار تومان زدن به جای 2 هزار ، پرداختم از عصبانیت سرمو می خاستم بکوبم به دیوار واقعا چرا جلوی این کلاه بردارا رو نمی گیرن؟؟؟ چرا هیچ تلاشی برای تغییر این وضعیت نمی بینیم؟

  • جوادی
    جوادی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    با بستم ایرانسل نیم بهاست ایا؟؟

  • D-A
    D-A | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من مشکلم با اینترنت شبانه است که براش پول میدم ولی استفاده نمیکنم.
    من مشکلم بالا رفتن قیمتها با دور زدن قانونه.
    حالا اینا گیر دادن به کم کردن قیمت اینترنت داخلی؟؟!!
    مگه اینترنت رو حجمی نمیخریم؟ چطور میخوان از قیمت داخلی کم کنن؟ کلا ایرانسل یه طرح گذاشته برای این کار که اونم بسته بود!
    دو سه روز پیش که حجم اینترنت خریدم کلی اعصابم خورد شد به خاطر تغییر طرح ها و هزینه ی بیشتری که متحمل شدم.

    • علیرضا بدری
      علیرضا بدری | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

      وقتی از وبسایتایی ک قیمتشون نصفه استفاده میکنی نصف حجم کم میشه
      حالا کاری ب این ک اینا بلدن دزدی کنن ندارم
      کاری هم ب اینکه هیچکس ب وبسایت بانک ملی سر نمیزنه ندارم
      فقط میگم ک اگر نخوان دزدی کنن راه هست

  • Hamed Piusi
    Hamed Piusi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    آفرین مخابرات که هنوز بجای اونی که بالا دستیهاش میگن هر گیگ رو 1500 حساب کن میاد 3270 حساب میکنه باریکلا بهش همیشه از جامعه جدا هست و کسی نمیتونه به مخابرات چیزی بگه چون بلدن بخور بخور رو ، ما هم ک از شانسمون هیچکدوم ازت شرکت ها ساپورت نمیکنن منطقه ک من هستم باید اینترنت با سرعت 1 مگ بخرم و بجاش 128 کیلوبایت و کمترش رو استفاده کنم چقد خوبه مگه ن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی