ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اشراف زاده انگلیسی با کفش های کتانی؛ معرفی رولزرویس سیلور شادو دریفتر

علاقه مندان به دنیای خودرو، برای دریفت و خودروهای مخصوص این رشته ی هیجان انگیز احترام خاصی قائلند. تماشای خودروهایی که دیوانه وار لاستیک های خود را دود می کنند و بر روی پیست سُر ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

علاقه مندان به دنیای خودرو، برای دریفت و خودروهای مخصوص این رشته ی هیجان انگیز احترام خاصی قائلند. تماشای خودروهایی که دیوانه وار لاستیک های خود را دود می کنند و بر روی پیست سُر می خورند، همیشه از جذابیت بالایی برخوردار است.

حتی علاقمندان به خودروهای کلاسیک که کمی میانه رو تر هستند و با اعمال تغییرات روی خودروها مشکلی ندارند نیز به این رشته علاقمند هستند، به خصوص خودروهای کلاسیک- مدرن ژاپنی که یَدِ طولایی در این رشته دارند.

چند روز قبل خبرهایی مبنی بر فروش رولزرویس سیلور شادو به قیمت 180 هزار دلار در وب سایت های خودرویی منتشر شد. البته این نمونه از سیلور شادو فرقی اساسی با نمونه های دیگر دارد، زیرا به طرز دیوانه واری برای اجرای حرکات دریفت بهینه سازی شده است.

سیلور شادو در دهه 70 میلادی نماد خودرویی لوکس و اشرافی بود که تمامی امکانات رفاهی در آن زمان را برای سرنشینان مهیا می کرد. رولزرویس برای این سدان لوکس پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 6.7 لیتری را در نظر گرفته بود که هماهنگی خوبی با گیربکس اتوماتیک آن داشت و نیروی لازم برای جابجایی این غول 2.5 تنی را مهیا می کرد.

تیم متخصص این پروژه برای هرچه شبیه تر شدن این خودروی لوکس انگلیسی به خودروهای دریفت، سپرها و قطعات کرومی خودرو را حذف کرده اند.

گلگیرهای خودرو نیز به سبک خودروهای دریفت کمی بیرون زده هستند و ظاهری خشن به این شاهزاده انگلیسی داده اند. رنگ خودرو به مشکی مات تغییر داده شده و سیستم تعلیق نیز جای خود را به سیستم تعلیق پنوماتیکی با قابلیت تنظیم ارتفاع داده است.

داخل سیلور شادو نیز با تغییراتی روبرو شده، صندلی های لوکس خودرو با صندلی های اسپرت تعویض شده اند و برای هرچه زیباتر شدن نمای داخلی از روکش چرم قرمز استفاده شده است.

پوشش چرم قرمز در تمامی ادوات داخل خودرو مشاهده می شود که شامل روکش صندلی ها، جلو داشبود و کنسول میانی است.  اهرم ترمز دستی خودرو به صورت اهرمی آلومینومی از وسط کنسول میانی بیرون زده که در روی آن لوگوی رولزرویس نقش بسته است.

اصلاحات اعمال شده روی این خودرو به این تغییرات محدود نمی شود. دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک خودرو نیز برای انجام حرکات دریفت، مورد بهینه سازی قرار گرفته اند. با وجود تقویت پیشرانه استاندارد سیلور شادو، قدرت موتور به 189 اسب بخار رسیده است که در مقیاس های دریفت، رقمی واقعا نا امیدکننده به نظر می رسد..

در واقع پروژه ساخت این رولزرویس غیر معمول بعنوان چالشی در برنامه Supercar Megabuild صورت گرفته که از شبکه نشنال جئوگرافیک پخش می شود.

موسسه Prindiville PLC که در لندن واقع شده، قصد فروش این خودو زیبا را دارد و قیمت 130 هزار دلار برای آن تعیین کرده است. البته ممکن است در مراسم حراجی این رقم به بالاتر از 130 هزار دلار نیز برسد.

جالب است بدانید نمونه سالم و استاندارد سیلور شادو تنها 20 هزار دلار قیمت دارد که از نظر کلاسیک بودن نیز از ارزش به مراتب بیشتری برخوردار است. البته افراد زیادی هستند که به قرار دادن این سوپراستار شبکه نشنال جئوگرافیک در پارکینگ خود علاقه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی