ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروهای نقشه بردار اپل؛ ارتقای Apple Maps یا فناوری خودران

تقریباً دو سالی می شود که اپل با استفاده از خودروهای مجهز به دوربین، در حال تهیه دیتا برای سرویس نقشه خود است. از سال 2015 تا کنون این اتومبیل ها بیش از 30 ایالت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

تقریباً دو سالی می شود که اپل با استفاده از خودروهای مجهز به دوربین، در حال تهیه دیتا برای سرویس نقشه خود است. از سال 2015 تا کنون این اتومبیل ها بیش از 30 ایالت آمریکا به علاوه بخش هایی از کشورهای انگلستان، ایتالیا، فرانسه و سوئد را تصویربرداری کرده اند. شرکت مذکور اخیراً با بروزرسانی وبسایت خود اعلام کرده خودرو هایش در ماه جاری مشغول تصویربرداری از ایالت کنتیکت خواهند بود.

اپل اظهار کرده چهره اشخاص و پلاک خودروها را قبل از انتشار محو خواهد کرد، که احتمالاً خبر از عرضه سرویسی مشابه Google Street View در اپلیکیشن Apple Maps می دهد. اما تصاویر و نقشه های تهیه شده می توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند.

به علاوه، اداره راهنمایی و رانندگی کالیفرنیا تایید کرده که اپل در حال استفاده از ناوگانی از شاسی بلندهای لکسوس است، که در جاده ها رویت شده و در حال تست نرم افزار خودران این شرکت هستند. البته این خودروها به فرمان و پدالهای لاجیتک مجهز شده اند و راننده هرگاه بخواهد می تواند کنترل وسیله را به دست بگیرد.

اتومبیل های Apple Maps در توسعه تکنولوژی خودران نقش ایفا می کنند.

«نیل سایبرت» تحلیلگر مستقل وبسایت Above Avalon که اوایل هفته یکی از خودروهای اپل را در کنتیکت دیده بود، معتقد است خودروهای اپل در حال نقشه برداری و تهیه داده هایی مانند تصاویر سطح خیابان ها هستند که می تواند فناوری خودروهای خودران شرکت مذکور  را پی ریزی کند.

سایبرت عنوان کرد:«فکر نمی کنم خودروهای اپل مپز صرفاً برای ارتقا سرویس نقشه به کار گرفته شده باشند، برعکس احتمال می دهم بخشی از پروژه «Titan» بوده و مخصوصاً در حال زیربناسازی برای فناوری خودران کمپانی هستند. داده های جمع آوری شده توسط این اتومبیل ها می توانند بعداً برای آزمایش سیستم های خودران در محیط شبیه سازی شده به کار گرفته شوند.»

وی افزود:«خودروهای اپل مپز خودران نیستند، اما به احتمال زیاد در حال تهیه داده هایی هستند که به پیشرفت فناوری خودران اپل کمک می کنند. به عقیده ی من این تصاویر صرفاً برای استفاده به عنوان نمای خیابان در سرویس نقشه شرکت، که چندان هم کاربردی نخواهد بود، تهیه نمی شوند؛ بلکه برای ساخت پایه های مسیریابی در پلتفرم خودران اپل به کار خواهند رفت.»

کنتیکت و بسیاری دیگر از ایالت های آمریکا در حال حاضر اجازه تردد اتومبیل های خودران در جاده های عمومی را نمی دهند، در نتیجه اپل همانگونه که خود اذعان کرده فقط در حال جمع آوری اطلاعات است. اینکه اطلاعات به دست آمده صرفا در اپلیکیشن Apple Maps استفاده خواهند شد یا برای توسعه فناوری خودران به کار گرفته می شوند، سوالی است که باید در آینده منتظر پاسخ آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • David Angel
    David Angel | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    قالب و ستون هم شاغول و فیکس میکنه ؟؟؟

مطالب پیشنهادی