ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موفقیت دانشمندان در رشد بافت گوش داخلی با استفاده از سلول های بنیادی

در اکثر موارد، ناشنوایی می تواند روی زندگی افراد تأثیر بسزایی گذاشته و نه تنها باعث قطع ارتباط شنوایی فرد با محیط پیرامون شود بلکه انزوای اجتماعی را نیز به همراه آورد. از همین رو ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۰

در اکثر موارد، ناشنوایی می تواند روی زندگی افراد تأثیر بسزایی گذاشته و نه تنها باعث قطع ارتباط شنوایی فرد با محیط پیرامون شود بلکه انزوای اجتماعی را نیز به همراه آورد. از همین رو در سال های اخیر با روند رو به رشد ابزارهای متفاوت برای کمک به شنوایی افراد توسعه یافته اند اما حالا تحقیقی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا صورت گرفته که ممکن است بیشترین اثر بخشی را به ارمغان آورد.

بر اساس صحبت های پروفسور «کارل کوهلر»، او و تیم تحقیقاتی اش موفق شده اند تا به متدی برای رشد ارگان های گوش داخلی انسان از سلول های بنیادی دست یابند:

دانشمندان موفق به شناسایی سیگنال تبدیل کننده سلول های بنیادی به ساختار گوش داخلی شدند.

سلول های بنیادی انسان پتانسیل آن را دارند که به هر ارگانی در بدن تبدیل شوند، منتها نیاز به یک سیگنال به خصوص راهنما در زمانی درست هستند تا به یک ارگان منحصر بفرد تبدیل شوند. ما هم اکنون پس از سه سال تحقیق و سعی و خطا بالاخره توانسته ایم تا به سیگنالی که سلول بنیادی را به ساختار گوش داخلی تبدیل می کند، دست پیدا کنیم.

گفتنی است گوش داخلی یکی از معدود ارگان هاییست که بافت برداری از آن ممکن نبوده و از همین رو بافت های آن برای مطالعه نادر هستند. بنابراین طبق گفته پروفسور «کوهلر» بررسی تأثیر داروها و ژن تراپی روی ارگان مورد اشاره مشکل بوده و آنها مجبور هستند تا در مقیاس بزرگ به شناسایی داروهای تازه بپردازند که امیدوار هستند مشکل ناشنوایی و یا سرگیجه را در افراد بیمار حل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی