ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم خودران تسلا آپدیت شد؛ جمع آوری ویدیو از طریق دوربین های خودرو

اگر تسلا بخواهد هدف نهایی اش یعنی عرضه عمومی خودروهای بدون راننده را محقق سازد، به اطلاعات زیادی از جهان واقعی نیاز دارد تا از طریق آنها به خودروهایش آموزش دهد. در همین رابطه به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

اگر تسلا بخواهد هدف نهایی اش یعنی عرضه عمومی خودروهای بدون راننده را محقق سازد، به اطلاعات زیادی از جهان واقعی نیاز دارد تا از طریق آنها به خودروهایش آموزش دهد. در همین رابطه به تازگی آپدیتی برای سیستم اتوپایلوت ماشین های این کمپانی منتشر شده که جمع آوری کلیپ های ویدیویی کوتاه توسط دوربین های خارجی را به منظور ارتقاء رانندگی هوشمند میسر می سازد.

ضبط ویدیو از طریق دوربین های خودرو می تواند حریم شخصی کاربران را به مخاطره بیندازد

این ویدیوها به سیستم های خودران تسلا در شناسایی خطوط جاده، علائم و دیگر نشانه های بصری موجود در مسیر کمک می کند، اما می تواند نگرانی هایی را نیز از نظر حریم شخصی و محرمانگی اطلاعات کاربران به همراه داشته باشد. البته تسلا به صراحت می گوید ویدیوهای دریافتی هیچگونه نشانه ای از خودرو و مالک آن را به همراه نخواهد داشت و به هیچ وجه نمی توان ویدیویی را به یک خودروی مشخص نسبت داد.

با این حال هنوز مشخص نیست که اشتراک گذاری این ویدیوها چگونه خواهد بود، یا فاصله زمانی ارسال کلیپ ها از خودرو به سرورهای کمپانی چقدر است، و اگر هکرها بتوانند به سیستم ناوبری تسلا نفوذ کنند، چه اطلاعاتی را به دست خواهند آورد.

گفتنیست آپدیت اخیر سیستم اتوپایلوت تسلا به خصوص برای مدل های S و X بسیار حائز اهمیت است، چون محدودیت سرعت این خودروها را در حالت رانندگی خودکار در بزرگراه ها به 150 و در دیگر جاده ها به 72 کیلومتر در ساعت افزایش داده. البته هنوز عملکرد ترمز اضطراری خودکار به 45 کیلومتر بر ساعت محدود شده.

این سامانه می تواند در سرعت های بین 48 تا 136 کیلومتر بر ساعت از برخورد با وسایل نقلیه کناری جلوگیری نماید، و سیستم نوردهی خودکار نیز در مواقع نیاز به صورت هوشمند نوربالا را قطع می کند تا دید راننده روبرو را مختل نسازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی