ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا به زودی مأموریت بعدی اش در منظومه شمسی را انتخاب می کند

ناسا در حال حاضر بیشتر فعالیت هایش را روی مأموریت کره مریخ متمرکز ساخته، اما مابقی منظومه شمسی را نیز فراموش نکرده. این آژانس فضایی 12 پیشنهاد دریافتی برای برنامه «مرزهای نو» (New Frontiers) را ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

ناسا در حال حاضر بیشتر فعالیت هایش را روی مأموریت کره مریخ متمرکز ساخته، اما مابقی منظومه شمسی را نیز فراموش نکرده. این آژانس فضایی 12 پیشنهاد دریافتی برای برنامه «مرزهای نو» (New Frontiers) را در دست بررسی دارد، برنامه ای که مأموریت هایی همچون نیو هورایزنز، جونو و دیگر موارد بدون سرنشین را تا به امروز به اجرا درآورده است.

تمامی این پیشنهادات طی هفت ماه آینده تحت ارزیابی دقیق علمی و فنی قرار می گیرند و حداقل یکی از آنها برای مرحله بعد انتخاب خواهد شد. ناسا بهترین مأموریت ممکن را تا سال 2019 برگزیده و یک میلیارد دلار سرمایه را به اجرای آن اختصاص خواهد داد.

البته آژانس فضایی آمریکا معمولاً پیشنهادات دریافتی برای «مرزهای نو» را محرمانه نگه می دارد، اما این بار توضیحاتی را در مورد آنها ارائه کرده که می توانید اطلاعاتی هرچند جزئی را از محورهای اصلی پروژه ها به دست آورید:

  • نمونه برداری از سطح ستاره دنباله دار
  • نمونه برداری از حوضه قطب جنوب-آتیکن در ماه
  • جهان های اقیانوسی (قمرهای تایتان و/یا انسلادوس زحل)
  • شناسایی زحل
  • عبور نزدیک و ملاقات با تروجان های مشتری
  • اکتشاف زهره از نزدیک و فرود احتمالی روی آن

زحل و قمرهایش از مهم ترین اهداف مأموریت های ناسا به شمار می روند

«لیندا اسپیلکر» یکی از دانشمندان پروژه مورد بحث در حین گفتگو در مورد «پایان بزرگ» فضاپیمای کاسینی، فاش ساخت که سه پیشنهاد برای ادامه راه این مدارگرد زحل وجود دارد. یکی از آنها می خواهد گازهای جو زحل را جمع آوری کند، دیگری دریاچه های هیدروکربنی قمر تایتان زحل را شناسایی خواهد نمود، و سومین مورد هم نمونه برداری از آبفشان های سطح قمر انسلادوس زحل و بررسی احتمال وجود اسیدهای آمینه و نشانه های حیات را پیشنهاد می دهد.

برنامه ای که در نهایت از سوی ناسا انتخاب شود در سال 2024 به اجرا در خواهد آمد و طبق سابقه ای که از پروژه های «مرزهای نو» در اختیار داریم، به احتمال زیاد شاهد اکتشافات هیجان انگیز و تصاویر با کیفیت خواهیم بود؛ همان طور که «نیو هورایزنز» برای نخستین بار پلوتو را به ما شناساند، «جونو» توانست ابعاد تازه ای از مشتری را به ما نشان دهد، و «اسیریس-رکس» هم در مسیر ملاقاتی استثنایی با سیارک «بنو» قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی