ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسیریابی در آخرین نسخه اپلیکیشن نقشه ویندوز 10 آسان تر شده است

با انتشار آپدیت Creators برای ویندوز 10، مایکروسافت بسیاری از اپلیکیشن های بومی این سیستم عامل را از جنبه های مختلف ارتقاء داده است. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به مسیریاب اختصاصی این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

با انتشار آپدیت Creators برای ویندوز 10، مایکروسافت بسیاری از اپلیکیشن های بومی این سیستم عامل را از جنبه های مختلف ارتقاء داده است. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به مسیریاب اختصاصی این شرکت یعنی اپلیکیشن Maps اشاره کرد.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی از اعمال تغییرات متعددی در Maps خبر داده تا کاربران تجربه بهتر و روان تری از کار و تعامل با آن داشته باشند. از جمله این تغییرات پشتیبانی بهتر از روش های مختلف جهت همگام سازی داده میان دستگاه های مختلف بوده. همچنین از این پس کاربران Maps ویندوز می توانند مایکروسافت را بابت تصحیح خطاهای نقشه و اشتباهاتی که در تخمین زمانی صورت گرفته کمک کنند.

کاربران مپس ویندوز از این پس می توانند به مایکروسافت بابت تصحیح خطاهای نقشه کمک کنند.

یکی دیگر از قابلیت های نسخه جدید Maps پشتیبانی از استایلوس است که می توانید به لطف آن روی نقشه علامت گذاری کرده و فاصله بین دو نقطه را بسنجید. همچنین پشتیبانی از Surface Dial جدید و Narrator را هم در آخرین نسخه مسیریاب مایکروسافت شاهد خواهید بود. برای مسیریابی هر چه بهتر، اگر روی گزینه Locate Me کلیک کنید، اپلیکیشن نه تنها موقعیت فعلی تان را پیدا می کند بلکه جهت جغرافیایی که مقابلش ایستاده اید را هم برای مسیریابی بهتر تشخیص خواهد داد.

اما قابلیت جدید دیگر Collections نام دارد، بخش تازه ای که به قسمت علاقه مندی های Maps اضافه شده و در آن می توانید فهرستی از مکان های محبوب تان را ذخیره کنید. جالب است بدانید که می توان فهرست علاقه مندی های HERE Maps را هم به نسخه ویندوز 10 مسیریاب مایکروسافت منتقل کرد.

مپس ویندوز 10 حالا در مسیریابی کمی حرفه ای تر از گذشته عمل می کند و می تواند هنگام پیمودن یک مسیر، در میانه راه نقاطی را برای توقف به شما پیشنهاد کند، بدون آنکه لازم باشد از قبل مقصد را برایش تعیین کرده باشید. مایکروسافت در این به روز رسانی از توسعه دهندگان هم غافل نبوده و چندین API جدید برای مقاصد مختلف (از جمله دستکاری رابط کاربری) را در اختیار آنان قرار داده است.

در مجموع تغییراتی که در اپ مسیریابی ویندوز 10 انجام گرفته شاید نتواند موجب برتری آن بر گوگل مپس شود، اما از جهات بسیاری آن را تقریبا هم رده مسیریاب پرطرفدار گوگل قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من نمیدونم چرا با وجود داشتن اپلیکیشن نقشه به این خوبی، در هیچ کدوم از تبلت های سرفیس و حتی تبلت های ویندوزی شرکت های دیگه، سخت افزار GPS وجود نداره...
    نمیشه مثل یه تبلت اندرویدی یا آیپد از اونا برای مسیریابی هم استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی