ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حافظه توشیبا
تکنولوژی

هشدار توشیبا به وسترن دیجیتال: در قرارداد فروش بخش حافظه فلش دخالت نکنید

شرکت توشیبا به شریک تجاری خود یعنی «وسترن دیجیتال» (WD) هشدار داد که در فرایند فروش کسب و کار چیپ های حافظه آنها دخالت نکند، وگرنه به گزینه های قانونی متوسل خواهد شد. وکلای کمپانی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شرکت توشیبا به شریک تجاری خود یعنی «وسترن دیجیتال» (WD) هشدار داد که در فرایند فروش کسب و کار چیپ های حافظه آنها دخالت نکند، وگرنه به گزینه های قانونی متوسل خواهد شد. وکلای کمپانی ژاپنی به تازگی نامه ای برای مدیران وسترن دیجیتال فرستاده اند که نشان می دهد برخلاف ادعای شرکت آمریکایی، آنها حق دارند بخش تحت مالکیت خود را از سرمایه گذاری مشترک به فروش برسانند.

توشیبا می خواهد کسب و کار حافظه خود را به رقبای اصلی شریکش یعنی وسترن دیجیتال بفروشد

گفتنیست وسترن دیجیتال سال گذشته با پرداخت مبلغ 15.8 میلیارد دلار مالک رسمی «سن دیسک» شد و در همان زمان مشارکت خود را با توشیبا در صنعت حافظه های فلش آغاز کرد. حال که توشیبا می خواهد این بخش را برای جبران ضرر چند میلیارد دلاری در صنایع هسته ای به فروش برساند، احتمال دارد که مالکیت واحد مذکور در اختیار کمپانی دیگری قرار بگیرد که رقبای اصلی WD از جمله فاکسکان، هاینیکس و برودکام نیز در میان آنها به چشم می خورند.

مدیر عامل وسترن دیجیتال ماه گذشته به هیئت مدیره توشیبا گفته بود که آنها نمی توانند بدون مشورت و اجازه شریک خود اقدام به انتخاب خریدار و فروش بخش تراشه های حافظه نمایند، اما نامه امروز وکلای حقوقی توشیبا نشان می دهد چنین ادعایی صحت ندارد.

از سوی دیگر مدیر کل بخش قانونی توشیبا، وسترن دیجیتال را به امضا نکردن برخی از اسناد سرمایه گذاری مشترک متهم ساخته و به صورت صریح اعلام کرده اگر کمپانی امریکایی تا تاریخ پانزدهم ماه مه (25 اردیبهشت) این اسناد را امضا نکند، دسترسی کارمندان WD به کارخانه ها، شبکه ها و پایگاه داده هایش را مسدود خواهد ساخت.

لازم به ذکر است وسترن دیجیتال هم تلاش می کند تا با همکاری صندوق های سرمایه گذاری ژاپنی در این مزایده شرکت کند و واحد کسب و کار حافظه فلش را به طور کامل در اختیار بگیرد، اما ظاهراً دیگر رقبا از جمله فاکسکان رقمی به مراتب بالاتر از قیمت عادلانه و ارزش واقعی را به توشیبا پیشنهاد داده اند؛ به همین دلیل، کمپانی آمریکایی تمام تلاشش را می کند تا مانع از انعقاد این قرارداد شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Arman1377
    Arman1377 | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    توشیبا برای چی باید گیر بده به کمپانی ۸۰ ساله وسترن دیجیتال آمریکا ؟؟؟!!

    • vahid ahmadi
      vahid ahmadi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

      چه ربطی داشت هر شرکتی به دنبال منافع خودشه

    • google_user_5
      google_user_5 | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

      لطفا بی‌خود و بی‌جهت تاریخ رو نکنین
      توشیبا سال 1875 تاسیس شده و وسترن دیجیتال سال 1970
      یعنی دقیقا توشیبا 95 سال قبل از وسترن دیجیتال وجود داشته

مطالب پیشنهادی