ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فناوری «Electrick» کنترل کننده های حساس به لمس را به هر جسمی می آورد [تماشا کنید]

دنیا پر است از صفحه نمایش های لمسی اما اکثر آنها با صفحات شیشه ای صیقلی و کاملاً صاف کاربرد دارند که استفاده از آن را در بسیاری از موارد با محدودیت مواجه کرده است. ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

دنیا پر است از صفحه نمایش های لمسی اما اکثر آنها با صفحات شیشه ای صیقلی و کاملاً صاف کاربرد دارند که استفاده از آن را در بسیاری از موارد با محدودیت مواجه کرده است. اما حالا محققان دانشگاه کارنگی ملون توانسته اند فناوری بسیار جالب و کاربردی را توسعه دهند که می تواند کنترلرهای حساس به لمس را به هر جسمی بیاورد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط تیم تحقیقاتی مورد اشاره، تکنولوژی منحصر بفرد آنها که «الکتریک» (Electrick) نامگذاری شده است، از الگوریتم های نرم افزاری بهره می برد تا بتواند لمس انگشتان کاربر را با اندازه گیری تغییرات صورت گرفته در شدت جریان روی یک سطح هادی را تشخیص دهد. این بدان معناست که می توان هر جسمی با هر شکل و جنسی را به یک شیء حساس به لمس تبدیل کرد.

گفتنی است در همین راستا محققان تیم «فیوچر اینترفیسیز گروپ» (Future Interfaces Group) سعی کرده اند تا برخی کاربردهای فناوری تازه «الکتریک» را به شما نشان دهند. به عنوان مثال می توان ماده هادی را ذوب کرده و آن را به صورت لایه ای نازک روی قاب تلفن همراه کشید که لمس قسمت های مختلف آن به اجرای اپلیکیشن های گوناگون منجر می شود.

علاوه بر آن می توان از فناوری مورد بحث در ساخت رنگ های رسانا بهره برد که با اسپری کردن آن روی هر جسم دلخواه، کنترلرهای حساس به لمس را به آنها آورد. به عنوان مثال رنگ کردن فرمان اتومبیل می تواند به امکان کنترل ولوم صدا و یا تعویض ایستگاه های رادیویی را تنها از طریق لمس فرمان ممکن سازد.

پیشنهاد می شود برای مشاهده ایده های بیشتر ویدیوی زیر را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    HTC u 11 quietly brilliant

مطالب پیشنهادی