ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

١٠ خودروى رویایى دهه ٩٠ میلادى با قیمتى باور نکردنى

بسيارى از خودروهاى رويايى دهه ٩٠ ميلادى مانند پورشه ٩٩٣، اكيورا NSX و تويوتا Supra در حال حاضر قيمت بسيار زيادى دارند به خصوص در چند سال گذشته افزايش قيمت بسيار زيادى داشته اند. در ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

بسیارى از خودروهاى رویایى دهه ٩٠ میلادى مانند پورشه ٩٩٣، اکیورا NSX و تویوتا Supra در حال حاضر قیمت بسیار زیادى دارند به خصوص در چند سال گذشته افزایش قیمت بسیار زیادى داشته اند. در ادامه ١٠ ستاره دهه ى ٩٠ را معرفى خواهیم کرد که این روزها قیمت بسیار مناسبى در بازار های جهانی دارند.

١-شورولت کوروت C5

با مبلغى حدود ١۵ هزار دلار یا کمتر مى توانید یکى از این خودروها را خریدارى کنید. خودرویى که واقعا ارزشش دارد. قدرت موتور این خودرو ٣۵٠ اسب بخار و حداکثر سرعت آن ١٧۵ مایل بر ساعت (٢٨٠ کیلومتر بر ساعت) می رسد.

از نکات برجسته ى این خودرو مى توان به هندلیگ عالى آن اشاره کرد. اگرچه طراحى داخل خودرو مى توانست بهتر از این باشد، با این حال قیمت این خودرو نسبت به امکاناتى که دارد مناسب است.

٢-آستون مارتین DB7

شاید عجیب باشد اما اگر به اندازه ى کافى وقت بگذارید و بگردید مى توانید با قیمت فوق العاده ى ۴٠ هزار دلار و یا شاید کمتر صاحب یک آستون مارتین DB7 شوید.

این خودرو داراى موتور ۶ سیلندر خطى است که ٣۵۵ اسب بخار قدرت تولید مى کند. اگر به این خودرو علاقه دارید ولى نمى توانید این مبلغ را پرداخت کنید مى توانید به جاى این خودرو جگوار XM8 را با قیمتى ارزان تر خریدارى کنید.

٣-نیسان 300ZX Twin Turbo

برخلاف مدل دوست داشتى تویوتا Supra قیمت نیسان 300ZX Twin Turbo بسیار معقول است. شما مى توانید با مبلغى حدود ٢٠ هزار دلار صاحب این خودرو شوید. موتور V6 سه لیترى این خودرو ٣٠٠ اسب بخار قدرت تولید مى کند.

نیسان ZX به نوعی نمادی از خودروهای اسپرت بسیار دوست داشتنی ژاپنی دهه 90 محسوب می شود و داشتن یک دستگاه از آن در پارکینگ می تواند تحقق رویای کودکی بسیاری از عشاق ماشین باشد.

۴-لوتوس Esprit

شاید به نظر برسد که خرید یک لوتوس Esprit قدیمى کار درستى نباشد، اما این خودرو فوق العاده است و نسبت به سایر رقباى خود یعنى اکیورا NSX و پورشه 964 قیمت بسیار مناسبى دارد.

پیدا کردن نمونه های سالم این خودرو در محدوده قیمتی ٢٠ هزار تا ٣٠ هزار دلار چندان سخت نیست ، اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که هزینه ى تعمیر و نگه دارى این خودرو بسیار زیاد است.

۵-پورشه 968

پورشه 968 تکامل یافته ى نهایى مدل فوق العاده ى 944 موتور جلو بود. این خودرو فقط ۴ سیلندر دارد اما موتور ٣ لیترى آن توان تولید ٢٣۶ اسب بخار قدرت را دارد.

مدل 968 توربو قدرت ٣٠۵ اسب بخار را تولید مى کرد، اما یافتن نمونه های سالم این خودرو سخت است. در کل مدل هاى مختلف 968 به فراوانى و راحتى یافت نمى شوند، ولی مى توانید با پرداخت ٢٠ هزار دلار صاحب این خودرو شوید.

۶-مرسدس بنز SL600

این مرسدس بنز با موتور V12 در زمان تولیدش بسیار گران قیمت بود. اما در حال حاضر شما مى توانید یک SL600 تولید شده در دهه  ٩٠ میلادى را با قیمتى زیر ٢٠ هزار دلار خریدارى کنید. البته باید در نظر بگیرید که هزینه ى تعمیر و نگه دارى این خودرو بسیار بالا است.

٧-(BMW M3(E36

اولین نسل M3، یعنى E30 در چند سال اخیر افزایش قیمت زیادى داشته و عملا به یک خودرو کلاسیک محبوب مبدل شده است. اما جانشین این خودرو یعنى E36 قیمت مناسب ترى دارد.

این خودرو همچنان به عنوان خودروى خوب و بسیار جذاب شناخته مى شود به همین دلیل است که تعداد زیادى از این مدل همچنان در پیست ها حاضر هستند، موتور شش سیلندر خطی این مدل با حدود 300 اسب بخار قدرت یکی از ساخته های دوست داشتنی و با دوام ب ام و است.

٨-دوج وایپر

این فوق العاده است که مى توانید با قیمت ۴٠ هزار دلار صاحب یک دوج وایپر شوید. اگر به اندازه کافى جست و جو مى توانید این خودرو را که سال تولید آن اواسط دهه ى ٩٠ میلادى است، با قیمتى کمتر از ٣٠ هزار دلار هم پیدا کنید.

این خودرو حتى با قیمت ١٠هزار دلار نیز وجود دارد ولی نباید انتظار خودروى خوبى را با این قیمت داشته باشید.

٩-پورشه باکستر(986)

اولین مدل پورشه باکستر قیمت بسیار خوبى دارد. اگرچه این خودرو قشنگ ترین مدل پورشه نیست و در مدل هاى اولیه آن بعضى مشکلات کیفیتى وجود داشته است، اما این خودرو شاسى بسیار خوبى دارد و همچنین موتور آن قدرت فوق العاده اى تولید مى کند.

مى توانید این خودرو را با قیمتى کمتر از ١٠هزار دلار خریداری کنید.

١٠-میتسوبیشى 3000GT

‏ 3000GT هم مانند نیسان ZX یکى از هیجان انگیزترین خودروهاى زمان خود بوده است. تکنولوژى پیشرفته ى به کار رفته در این خودرو آن را در دهه ى ٩٠ میلادى به یک خودروى منحصر به فرد تبدیل کرده بود.

این خودرو را مى توانید با بودجه اى در حدود ١۵ هزار دلار خریدارى کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • xiaomi
    xiaomi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    عمق فاجعه بیشتر از این هاست.... مثلا حقوق اینجا ساعتی 1 دلاره اونجا 20 دلار... دلار طی ده سال گذشته تو ایران 500% افزایش قیمت داشته... اونجا خودرو های صفر بصورت از دم قسط وجود داره بدون سود... و اینکه خدمات پس از فروش تا بازنشسته شدن خودرو وجود داره.... یعنی تقریبا شغل مکانیکی اونجا وجود نداره... که خودش خیلی حرفه... اگه دونه های پازلو بزاری کنار هم... میفهمی که لانه ی خرگوش خیلی عمیقه

  • جواد علیزاده
    جواد علیزاده | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من فقط تو نخ قیمت پورشه باکسترم!!!شاید پول دوتا پراید ما بشه!!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی