ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار تازه مایکروسافت، محتویات نمایش یافته در کلیپ های ویدیویی را جستجوپذیر می کند

چه می شد اگر می توانستید بدون نیاز به تماشای یک ویدیو، به تمام اطلاعات مربوط به آن و محتویات نمایش داده شده پی ببرید؟ شاید این جمله در ابتدا بسیار ضد و نقیض به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۵۷

چه می شد اگر می توانستید بدون نیاز به تماشای یک ویدیو، به تمام اطلاعات مربوط به آن و محتویات نمایش داده شده پی ببرید؟ شاید این جمله در ابتدا بسیار ضد و نقیض به نظر برسد، اما مایکروسافت ابزاری ساخته که می تواند ویدیوها را تحلیل کرده و با جستجوپذیر ساختن محتویات آن، در وقت شما صرفه جویی کند.

این نرم افزار که «Video Indexer» نام دارد و روی استیج کنفرانس توسعه دهندگان بیلد 2017 مایکروسافت به نمایش درآمد، می تواند به توسعه دهندگان و ناشران کمک کند تا حجم زیادی از ویدیوها را با دقت بسیار بالایی مورد تحلیل قرار دهند.

توسعه دهندگان و ناشران می توانند ویدیوی خود را آپلود کرده و سپس اطلاعات مختلفی را دریافت کنند. Indexer می تواند چهره ها را شناسایی کند، متون نمایش داده شده روی کلیپ را تشخیص دهد، کلمات کلیدی جستجوپذیر به وجود آورد و سخنان مطرح شده در ویدیو را به صورت خودکار به هشت زبان مختلف ترجمه کرده و در قالب کپشن، روی ویدیو نمایش دهد.

علاوه بر این، Video Indexer از قابلیت تحلیل احساسات چهره ها هم برخوردار است و می تواند احساسات در حال نمایش در ویدیو را پیش بینی کند. به بیان واضح تر، شما می توانید کلیپی را به ابزار مایکروسافت بدهید و Indexer نه تنها هر شخص را به صورت جداگانه شناسایی می کند، بلکه می تواند وضعیت عاطفی آنها را نیز تشخیص دهد. نکته قابل توجه دیگر هم این است که تحلیل ویدیویی 45 دقیقه ای، تنها نزدیک به 4 الی 5 دقیقه به طول می انجامد.

بدیهی است که مایکروسافت تنها کمپانی فعال در زمینه تولید چنین تکنولوژی هایی نبوده و گوگل هم اوایل سال جاری میلادی از ابزاری مشابه به نام رابط برنامه نویسی Cloud Video Intelligence رونمایی کرد. درست مانند Video Indexer مایکروسافت، ابزار گوگل هم می تواند محتویات ویدیوها را جستجوپذیر کند؛ هرچند که این جستجوپذیری به چند کلمه کلیدی رایج محدود شده است.

ناگفته نماند که Video Indexer در حال حاضر اپلیکیشنی مناسب برای مصرف کنندگان به شمار نرفته و مایکروسافت، سازمان های رسانه ای، خرده فروشی های تبلیغاتی و حتی آژانس های دولتی و قضایی را به عنوان بازار هدف خود قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی