ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اشتباه گوگل مپس، توریست ها را در دهکده ای کوچک در نروژ سرگردان کرد

گوگل مپس یکی از بهترین خدمات گوگل به شمار می رود، اما گاهی اوقات اشتباهات جالب و دردسر سازی هم از آن سر می زند. در راستای همین موارد، اخیراً مردم دهکده کوچکی در نروژ با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

گوگل مپس یکی از بهترین خدمات گوگل به شمار می رود، اما گاهی اوقات اشتباهات جالب و دردسر سازی هم از آن سر می زند. در راستای همین موارد، اخیراً مردم دهکده کوچکی در نروژ با وضعیتی عجیب روبرو شده اند.

«فاسمارک» فیورد (آبدره) کوچکی در فاصله 270 کیلومتری جنوب غربی اُسلو، پایتخت نروژ است که به تازگی با انبوهی از توریست ها مواجه شده. این توریست ها تصور می کردند به صخره زیبا و نفس گیر «پریکستولن» رسیده اند، غافل از اینکه این جاذبه گردشگری در فاصله 30 کیلومتری و در آن سوی آبدره قرار دارد.

صخره پریکستولن در فاصله 30 کیلومتری فاسمارک و آن سوی آبدره قرار دارد

این اشتباه از گوگل مپس بوده که مسافرین را سردرگم ساخته است. یکی از ساکنین محلی می گوید صدها توریست را به مسیر درست هدایت کرده و بسیاری از آنها زمانی که شنیدند در حالت عادی حداقل نیم ساعت دیگر با محل مورد نظرشان فاصله دارند، کاملاً ناراحت و عصبانی شده اند. برخی از آنها هم دوربین های دوچشمی خود را به دست مسافرین سرگردان داده اند تا حداقل از فاصله دور، صخره زیبای پریکستولن و چشم انداز منطقه را در آن سوی آبدره به تماشا بنشینند.

جالب است بدانید اپل هم پنج سال قبل با ارائه سیستم نقشه اختصاصی خود برای کاربرانش با مشکلاتی عجیب روبرو شد، مثلاً یک شهر کامل را به میان دریا فرستاد، یا مزرعه شخصی را به عنوان فرودگاه معرفی کرد. گوگل نیز در روزهای آغازین فعالیت خود بازدیدکنندگان پارک ایالتی نیوجرسی را به اشتباه به خانه یکی از ساکنین منطقه فرستاد؛ حتی یک شرکت تخریب سازه نیز سیستم نقشه گوگل را دلیل اصلی تخریب ساختمان اشتباهی عنوان کرده است.

گفتنیست گوگل از کاربران می خواهد در صورتی که به اشتباهی در سیستم نقشه برخوردند، آن را سریعاً گزارش دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شده و مشکلاتی از این دست را به حداقل برساند. با این حال پوشش سرتاسر کره زمین کار ساده ای نیست و هر از گاهی چنین مسائلی نیز بروز می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • moein
    moein | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اپل مپ که خیلی مزخرفه...نصف شهرای ایران اصن توش نیس

  • Ali Ghaedi
    Ali Ghaedi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ولی من خیلی وقته گزارش ثبت کردم که پل صد و صدر هم سطح را تفاوت اسمی قائل شن و خروجی کامرانیه هم نداره از رو پل ولی بعد یکسال با 10 بار ثبت هنوز هیچ تغییری نکرده.
    چیکار باید کرد؟

مطالب پیشنهادی