ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنیک ترجمه فیسبوک 9 برابر از رقبا سریعتر است

یکی از مهمترین کارکردها در شبکه اجتماعی فیسبوک، که با شعار «برقراری ارتباط در دنیا» فعالیت می کند، توانایی ترجمه زبان های مختلف به یکدیگر است تا کاربران بتوانند از همه جای زمین با هم ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

یکی از مهمترین کارکردها در شبکه اجتماعی فیسبوک، که با شعار «برقراری ارتباط در دنیا» فعالیت می کند، توانایی ترجمه زبان های مختلف به یکدیگر است تا کاربران بتوانند از همه جای زمین با هم ارتباط برقرار کنند. این شرکت دیروز روش جدیدی برای ترجمه معرفی کرد که با استفاده از CNN «شبکه های عصبی متعارف» عمل می کند.

پروژه مذکور که تقریباً یک سال توسط تیم هوش مصنوعی فیسبوک در دست توسعه بود، می تواند 9 برابر سریعتر از روش های معمول، که با استفاده از RNN «شبکه های عصبی تکراری»  کار می کنند، لغات و عبارات مختلف را ترجمه کند. شبکه های عصبی متعارف سنگ بنای فناوری هایی چون درک خودکار زبان طبیعی، تشخیص تصویر، تشخیص صدا و سیستم های جست و جوی تصویری هستند که همه این موارد برای فیسبوک بسیار اهمیت دارند.

اما در سال های اخیر شبکه های عصبی تکراری به دلیل دقت بالا، انتخاب بهتری برای ترجمه کردن بودند؛ هرچند ایراد سیستم های مبتنی بر RNN، ترجمه یک به یک و جداگانه لغات است که باعث می شود نتیجه نهایی خصوصاً در متن های بلند، چندان طبیعی و جالب به نظر نرسد.

شبکه های عصبی متعارف توانایی درک منطق جملات و ارتباط آنها با یکدیگر را دارند

در عوض شبکه های عصبی متعارف همه کلمات را با هم مورد تحلیل قرار داده و اطلاعات را به صورت سلسله مراتبی پردازش می کنند؛ روشی که به گفته فیسبوک، منجر به درک بهتر ارتباطات پیچیده موجود در متن خواهد شد. این شرکت با تشخیص پتانسیل CNN ها، ترجیح داد سیستم منحصر به فرد خود را توسعه داده و به بیش از 1.3 میلیارد کاربر فعال خود با 6500 زبان مختلف، خدمات رسانی کند.

فناوری جدید فیسبوک تاثیر جهانی خواهد داشت و با استفاده از آن، شاهد افزایش سرعت ارتباطات در سطح بین الملل خصوصاً در سایر اپلیکیشن های کمپانی یعنی مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A Sky full of Stars
    A Sky full of Stars | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    دیجیاتو بیلد شروع شده ها ! پوشش چی شد؟!

مطالب پیشنهادی