ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع بندی کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت؛ مروری بر 9 نکته مهم

دقایقی پیش نطق اصلی مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ به پایان رسید. غول ردموندی در نخستین روز این رویداد به رونمایی از محصولات و سرویس هایی پرداخت که بیش از کاربران عادی، توسعه دهندگان را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

دقایقی پیش نطق اصلی مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ به پایان رسید. غول ردموندی در نخستین روز این رویداد به رونمایی از محصولات و سرویس هایی پرداخت که بیش از کاربران عادی، توسعه دهندگان را هدف گرفته بودند.

با این وجود تمامی آن ها می توانند بر آینده پلتفرم ویندوز تأثیر گذار باشند. در این پست 9 مورد از مهم ترین محصولات و سرویس هایی که طی اولین روز کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ معرفی شدند را با هم مرور خواهیم کرد:

بیش از 500 میلیون کاربر برای ویندوز 10

بله درست است؛ ویندوز 10 حالا در بیش از 500 میلیون دستگاه نصب شده که آمار قابل توجهی است. مایکروسافت ضمنا در جریان کنفرانس بیلد اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر به طور ماهیانه از مجموعه نرم افزارهای آفیس استفاده می کنند.

همچنین اعلام شد که در حال حاضر دستیار هوشمند کورتانا هم بیش از 141 میلیون کاربر دارد.

Azure Batch AI Training

همانطور که از عنوان سرویس پیداست، Azure Batch AI Training  امکان توسعه و تعلیم شبکه های عصبی عمیق را به صورت دسته ای، در پلتفرم پردازش ابری مایکروسافت یعنی آژور فراهم می کند.

محصول مورد بحث در واقع یک بستر توسعه هوش مصنوعی کنترل شده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بدون نگرانی بابت زیرساخت ها، روی مدل های خود تمرکز کنند.

پایگاه داده آژور برای MySQL و PostgresSQL

این سرویس برای اطمینان دادن به توسعه دهندگان ارائه می شود تا بتوانند از دیتابیس مورد علاقه خود روی آژور بهره گیرند. تا به امروز برای استفاده از MySQL و PostgreSQL روی آژور، توسعه دهندگان به ماشین های مجازی احتیاج داشتند. اما حالا غول ردموندی با ارائه این سرویس جدید می خواهد دسترسی بالا، حفاظت از داده و بازیابی سریع را در کنار مقیاس بندی ساده، در اختیار کاربران قرار دهد.

ارائه آژور برای کسب و کارهای بیشتر

مایکروسافت خواهان آن است که فروشندگان مستقل نرم افزار یا به اختصار ISV های بیشتری از پلتفرم آژور استفاده کنند، به همین خاطر تلاش کرده تا انگیزه بیشتری در آن ها ایجاد کند. مطمئنا این خبر هیچ جذابیتی برای کاربران معمولی ویندوز ندارد، اما شکی نیست که توسعه دهندگان از شنیدن آن بسیار خوشحال شده اند.

رونمایی از سرویس پایگاه داده ابری Azure Cosmos DB

این سرویس را می توان بزرگ ترین خبر کنفرانس بیلد امسال در حوزه Azure دانست. سرویس پایگاه داده ابری جدید مایکروسافت کاملاً از پایه طراحی شده و می تواند خدمات ابری و داده ای را در مقیاسی بسیار وسیع و در سطح جهانی ارائه دهد، که یقینا برای توسعه دهندگان کاربردهای بسیار زیادی خواهد داشت.

سرویس های ادراکی بیشتر

مایکروسافت در جریان بیلد از ارتقای سرویس های ادراکی (Cognitive Services) خود خبر داد و اپلیکیشن ها و سرویس های جدیدی را در این حوزه معرفی کرد. یکی از آن ها Video Indexer نام دارد که می تواند ویدیوها را به 10 زبان پشتیبانی شده توسط مترجم مایکروسافت ترجمه کرده و پس از انجام این کار به آن ها زیرنویس اضافه کند

از دیگر سرویس های ادراکی که طی رویداد بیلد از آن ها رونمایی شد می توان به  Bing Custom Search، Custom Vision Service و  Custom Decision Service اشاره کرد.

ساخت اسپیکر مجهز به کورتانا توسط HP

با ورود جدی کورتانا به دنیای اسپیکرهای هوشمند، شکی نیست که رقابت اسپیکرهای آمازون اکو و گوگل هوم داغ تر از همیشه خواهد شد. مایکروسافت امروز در کنفرانس بیلد 2017 خود اعلام کرد که با اچ پی قراردادی امضا کرده تا در تولید این دستگاه ها مشارکت داشته باشد. به جز این، اطلاعات بیشتری ارائه نشد اما بعید نیست که دستگاه مورد نظر، پاییز امسال از راه برسد و از سیستم صوتی Bang & Olufsen بهره ببرد.

رونمایی از Presentation Translator

 

پلاگین Presentation Translator که امکان افزودن آن به اپلیکیشن دسکتاپ پاور پوینت وجود دارد، با استفاده از رابط برنامه نویسی Translation مایکروسافت، محتویات اسلاید شما را به صورت آنی و همزمان به 10 زبان مختلف ترجمه می کند و در عین حال، آسیبی به فرمتی که برای اسلاید هایتان در نظر گرفته اید وارد نمی سازد.

ویژوال استودیو برای مک

بالاخره اپلیکیشن ویژوال استودیو برای مک از حالت پیش نمایش خارج شد و حالا کلیه کاربران این پلتفرم می توانند به نسخه کامل آن برای برنامه نویسی دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali
    Ali | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ماکروسافت متشکریم❤
    (یه چیزی تو مایه های مرسی که هستی?)

مطالب پیشنهادی