ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پیش نمایش عمومی کیت مهارت های کورتانا را منتشر کرد

مایکروسافت امروز پیش نمایش عمومی از «کیت مهارت های کورتانا» (Cortana Skills Kit) را منتشر ساخت که به توسعه دهندگان اجازه می دهد اپلیکیشن های مبتنی بر صوت خودشان را بر اساس دستیار هوشمند این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۵۷

مایکروسافت امروز پیش نمایش عمومی از «کیت مهارت های کورتانا» (Cortana Skills Kit) را منتشر ساخت که به توسعه دهندگان اجازه می دهد اپلیکیشن های مبتنی بر صوت خودشان را بر اساس دستیار هوشمند این کمپانی ساخته و عرضه نمایند.

این خبر در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان مایکروسافت موسوم به «بیلد» (Build) که دقایقی پیش در سیاتل آغاز شده، به اطلاع علاقه مندان رسید. توسعه دهندگان ثالث که هم اکنون به صدها قابلیت دستیار گوگل (اسیستنت) و حدود ده هزار مهارت متنوع دستیار آمازون (الکسا) دسترسی دارند، از این به بعد می توانند از دستیار هوشمند مایکروسافت نیز استفاده نمایند.

گفتنیست اسپیکر «اینوک» (Invoke) ساخت شرکت هارمان کاردن که به کورتانا مجهز شده، از پاییز سال جاری در فروشگاه مایکروسافت قرار خواهد گرفت. ردموندی ها امروز اعلام کردند با همکاری دیگر سازندگان از جمله HP و اینتل، قصد دارند کورتانا را به دیگر دستگاه ها نیز بیاورند.

دستیار صوتی مایکروسافت برای نخستین بار با عرضه ویندوز 10 در جولای 2015 به کامپیوترهای شخصی راه یافت و اکنون بیش از 145 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. توسعه دهندگان در حال حاضر به دو طریق می توانند از این دستیار هوشمند استفاده کنند؛ یکی با استفاده از کیت مهارتی که امروز معرفی شده، و دیگری با استفاده از چارچوب بات های مایکروسافت.

لازم به ذکر است ارائه این کیت توسعه می تواند کورتانا را وارد ابزارهای متنوع الکترونیکی نماید و نقش بسزایی را در فراگیر ساختن آن در بین کاربران ایفا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    راستش من به طور واضح نتونستم متوجه بشم که این کیت مهارتی، چه ویژگی هایی رو در اختیار توسعه دهندگان قرار داده!؟ یعنی میشه براش سرویس های جدید ساخت و یا اینکه منظورشون این بوده که میشه در اسپیکرهایی که اشخاص شخص ثالث میسازن، از کورتانا استفاده کرد؟؟

مطالب پیشنهادی