ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پروژه «پراگ» را رونمایی کرد؛ ژست های حرکتی به ویندوز 10 می آیند

هم اکنون استفاده از ژست های حرکتی برای تعامل با دنیای مجازی تنها با استفاده از هولولنز و پوشیدن دستگاه هایی نظیر «Myo» امکان پذیر است اما امشب مایکروسافت با معرفی یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی تازه قصد ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۳۰

هم اکنون استفاده از ژست های حرکتی برای تعامل با دنیای مجازی تنها با استفاده از هولولنز و پوشیدن دستگاه هایی نظیر «Myo» امکان پذیر است اما امشب مایکروسافت با معرفی یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی تازه قصد دارد ژست های حرکتی را به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 بیاورد.

پروژه مورد اشاره که هم اکنون با نام «پراگ» (Prague) شناخته می شود از سنسور حرکتی کینکت برای تشخیص ژست های حرکتی بهره می برد. گفتنی است بر اساس آنچه که اهالی وبسایت Mashable در خلال نمایش دمویی از پروژه مذکور دیده اند، کاربر می تواند با استفاده از حرکات دست، تصاویر موجود در اسلایدهای پاورپوینت را جا به جا کند، با ایموجی های یک ویدیوی زنده تعامل کند و یا به بازی کردن بپردازد.

گفتنی است آنطور که به نظر می رسد فردی که به نمایش قابلیت های پروژه پراگ پرداخته، دغدغه زیادی در مورد دقت انجام حرکات دست و یا محدوده ای که دست هایش را حرکت می داده، نداشته و همین عامل به هوشمندی و پیشرفته بودن این سرویس دلالت می کند.

لازم به ذکر است که رابط برنامه‌نویسی کاربردی ژست های حرکتی یکی از محصولات آزمایشگاه تازه «Cognitive Services Lab» مایکروسافت بوده که در خلال کنفرانس بیلد ردموندی ها معرفی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی