ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا لپ تاپ سرفس به پورت USB-C مجهز نیست؟ مایکروسافت پاسخ می دهد

مایکروسافت با معرفی لپ تاپ سرفس طی هفته گذشته، بسیاری از کاربران را شگفت زده کرد. این دستگاه که قیمتی بین 999 الی 2199 دلار، بسیاری از ویژگی های برتر بازار دیوایس های کروم بوک ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۵۷

مایکروسافت با معرفی لپ تاپ سرفس طی هفته گذشته، بسیاری از کاربران را شگفت زده کرد. این دستگاه که قیمتی بین 999 الی 2199 دلار، بسیاری از ویژگی های برتر بازار دیوایس های کروم بوک را در خود جای داده و در عین حال، از نسخه ای محدود از ویندوز 10 بهره می برد. اما عدم بهره مندی لپ تاپ مایکروسافت از پورت USB Type-C باعث شد تا چشم بسیاری از مشتریان و خبرنگاران از تعجب گرد شود.

اما به گفته یکی از طراحان مایکروسافت، این تکنولوژی هنوز به بلوغ لازم نرسیده و به تبع همین، کمپانی ردموندی ترجیح می دهد فعلاً از آن استفاده نکند. همانطور که احتمالاً از پیش می دانید، USB Type-C از نظر سرعت تفاوتی با پورت های قبلی ندارد و اندازه پورت و نوع کانکتور را دستخوش تغییر می کند. پورت عادی USB 3.1 از ورودی بزرگی از نوع A بهره می برد و کانکتورهای آن، تنها از یک طرف قابل اتصال به دستگاه هستند.

اما با معرفی پورت هایی مانند USB 3.1 Gen2، تاندربولت 3 و Type-C، بسیاری از کاربران گمراه شده اند و تصور می کنند هیچ یک از آن ها تفاوتی با دیگری ندارند. از یک طرف، پورت Type-C نیازمند کابل های مخصوص به خود است و از سوی دیگر، این پورت گاهی برای شارژ دستگاه میزبان مورد استفاده قرار می گیرد. کاربران ممکن است از شارژر Type-C اشتباه استفاده کنند و به جای افزایش شارژ دستگاه خود، شارژ آن را خالی کنند. در نتیجه همین امر، کاربران گاه شکایت خود را به جای سازنده شارژرها، به سازنده دستگاه می برند.

مایکروسافت می گوید که نمی خواهد چنین مشکلاتی برای کاربرانش به وجود آورد و مصرف کنندگان را به استفاده از کابل های مختلف، شارژرهای غیرقابل تحمل، آداپتورهای گوناگون و داک های شخص ثالث USB-C مجبور سازد. دقیقاً به همین خاطر است که لپ تاپ سرفس تنها به یک پورت USB 3.1 Gen1 Type-A، یک جک هدفون، یک کانکتور Mini DisplayPort و پورت سرفس کانکت تجهیز شده است؛ حفظ سادگی.

اگرچه محدودسازی اتصالات دستگاه سرفس ممکن است تلاشی با هدف اجبار کاربران به خرید داک به نظر برسد، اما مایکروسافت معتقد است این تصمیم، به برندش ثبات می بخشد. کاربران دیگر به خاطر عدم آشنایی با کابل ها، شارژرها و دیگر محصولات مشابه گمراه نمی شوند و شکایت شان را هم به سراغ مایکروسافت نمی برند. از سوی دیگر، مایکروسافت می تواند کنترلی کامل روی تجربه سراسری محصولش داشته باشد.

باید به خاطر داشت که لپ تاپ سرفس پیش از هر چیز، دانشجویان و آموزگاران را هدف قرار داده و انتخاب چندان مناسبی برای کاربران حرفه ای به شمار نمی رود. اما حتی با دانستن این موضوع، تعبیه تنها یک پورت USB روی بدنه دستگاه اندکی نامعقول به نظر می رسد که به گفته مایکروسافت، ناشی از محدودیت های طراحی و فضا بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بهانه الکی!
    حداقل میتونست یک دونه type c هم اضافه کنه!

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من از کنفرانس امشب مایکروسافت خیلی خوشم اومد. واقعا ویژگی‌های بسیار عالی در بحث اینترنت اشیاء، محاسبات ابری، هوش مصنوعی، چت بات‌ها و ... معرفی شد. اما این توجیهات مسخره‌ای که مایکروسافت و همینطور شرکت های دیگه برای استفاده نکردن از یک سری تکنولوژی‌های خاص در محصولاتشون میارن، اصلاً قابل قبول نیست.

  • high end
    high end | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    حالا کسی نگفته که جای یو اس بی معمولی تایپ سی بزاره باید هر دوش رو میزاشت چون قیمتش زیاده.و فضای کافی هم داره.اگر هم کاربرانشو انقد گیج فرض کرده که دیگه هیچی

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    شرکت ها وقتی یه کاری می کنن واسه توجیهش چه مزخرفاتی که سر هم نمی کنن :)

مطالب پیشنهادی