ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمندان اپل مشغول آزمایش اسپیکر سیری در خانه هایشان هستند

برخی از کارمندان اپل در چند ماه اخیر مشغول آزمایش اسپیکر سیری درون خانه های خود بوده اند. بلومبرگ با انتشار این خبر، می نویسد که پروژه «اسپیکر سیری» مدت هاست که از سوی اپل در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

برخی از کارمندان اپل در چند ماه اخیر مشغول آزمایش اسپیکر سیری درون خانه های خود بوده اند. بلومبرگ با انتشار این خبر، می نویسد که پروژه «اسپیکر سیری» مدت هاست که از سوی اپل در حال توسعه است ولی اهالی کوپرتینو موفق بوده اند جلوی نشر شایعات و تصاویر مربوط به آن را بگیرند.

در رابطه با اسپیکر سیری، هنوز هیچ جزییات یا تصویری منتشر نشده و فقط این احتمال وجود دارد که در ۱۵ خرداد، اپل آن را روی صحنه ی کنفرانس توسعه دهندگان (WWDC) ببرد. از طرفی، این محصول در اصل رقیبی برای آمازون اکو است که تا همین دیروز، تنها یک اسپیکر صوت-محور بود اما امروز نسخه ای جدید از آن معرفی شده که به نمایشگری لمسی نیز مجهز است.

حال مشخص نیست که اسپیکر اپل هم قرار است تنها نقش یک اسپیکر را بازی کند یا نمایشگر لمسی هم داشته باشد. البته، چند روز پیش یکی از مدیران ارشد اپل به نام فیل شیلر، در مصاحبه ای عنوان کرده بود که علاقه ای به ابزارهایی که صرفاً صوت-محور هستند ندارد و اینگونه گجت ها، در موقعیت های بسیاری کارایی لازم را از خود نشان نمی دهند.

شیلر: دستیارها قدرتمند شده اند ولی این وسط نقش نمایشگر قابل حذف نیست

وی برای اینگونه موقعیت ها، مثال هایی هم آورد: «دستیارهای صوتی که به نمایشگر متصل نیستند، نمی توانند تصاویری را به شما نشان دهند که درخواست مشاهده شان را دارید؛ یا اگر نحوه رسیدن به مکانی را از آنها بپرسید، تنها می توانند شما را به صورت صوتی راهنمایی کنند و خبری از نشان دادن نقشه نیست. باورم این است که دستیارهای صوتی فوق العاده قدرتمند هستند و این قدرت روز به روز بیشتر هم می شود. در آینده کارهای خیلی بیشتری برای ما انجام می دهند اما این وسط نقش نمایشگر همچنان مهم باقی می ماند.»

باید دید اپل چه زمان تصمیم می گیرد وارد گود رقابت با آمازون و اکو در خصوص اسپیکرهای هوشمندِ مجهز به دستیار صوتی شود و آیا حالا که آمازون پنجمین اکوی خود را معرفی کرده، اپل باز هم قادر است خود را به بازی برساند؟

اپل بارها عنوان کرده که علاقه ای به اولین بودن ندارد و مایل است تکنولوژی ها را کاملاً آماده کرده و سپس در اختیار کاربران قرار دهد. در مصاحبه چند روز گذشته اش، شیلر طعنه ای هم به گوگل و آمازون می زند که محصولی نه چندان آماده را راهی بازار کرده اند: «مادرم همیشه عادت داشت این ضرب المثل را بزند: اگر حرف درستی برای زدن نداری، بهتر است چیزی نگویی!».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی