ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خط و نشان فولکس واگن برای ایلان ماسک: تسلا را پشت سر می گذاریم

اتومبیل های برقی به دلیل وابسته نبودن به سوخت های فسیلی و عدم انتشار گازهای آلاینده، یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آلودگی هوا و حفظ محیط زیست هستند. شکی در این وجود ندارد ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اتومبیل های برقی به دلیل وابسته نبودن به سوخت های فسیلی و عدم انتشار گازهای آلاینده، یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آلودگی هوا و حفظ محیط زیست هستند. شکی در این وجود ندارد که در سال های آینده تعداد این دسته از خودروها بسیار بیشتر شده و آنها به یک جریان اصلی تبدیل خواهند شد.

در حال حاضر تسلا را می توان بازیگر اصلی عرصه خودروهای الکتریکی نامید. موفقیت های این کمپانی به سایر خودروسازان سنتی اثبات کرد که آینده متعلق به اتومبیل های الکتریکی است، به همین جهت آنها دست به کار شده و در حال طراحی و توسعه رقبایی برای محصولات تسلا هستند.

فولکس واگن یکی از این خودروسازان سنتی است که پس از رسوایی مربوط به تقلب در میزان اعلام گازهای آلاینده، با تغییر استراتژی تصمیم گرفته با تولید خودروهای الکتریکی وارد رقابت جدی با تسلا شود.

بر اساس گزارش اخیر فایننشل تایمز این کمپانی آلمانی فروش یک میلیون دستگاه خودروی برقی در سال 2025 را هدف گذاری کرده است. آقای هربرت دیس (Herbert Diess) مدیر عامل فولکس واگن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این کمپانی با کاهش هزینه ها و بهبود کارایی قصد دارد سود خود را تا سال 2020 افزایش دهد؛ بعد از آن این شرکت بر روی تولید خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد کرد.

آقای دیس در ادامه صحبت های خود گفته که فولکس واگن با مدیریت بهتر هزینه ها، می تواند جهش بزرگی انجام داده و خودروهایی الکتریکی را با قیمت اتومبیل های دیزلی کنونی به مشتریان تحویل دهد.

البته علی رغم قیمت نسبتا بالای خودروهای برقی، تسلا بزودی سدان مدل 3 را با بهایی بسیار پایین تر نسبت به مدل S و مدل X روانه بازار خواهد کرد. گفته می شود این خودرو حدود 35000 دلار قیمت خواهد داشت.

آقای دیس با قبول موفقیت های تسلا در یک اظهار نظر جالب خاطر نشان کرده که "تسلا یک رقیب جدی برای ماست؛ اما هر چقدر که توانمند باشد، ما می توانیم آن را پشت سر بگذاریم."

این در حالیست که بر اساس گزارشى از تسلا که اخیراً منتشر شده است، این برند در سه ماه اول سال ٢٠١٧ مبلغ ٣٩٧ میلیون دلار ضرر کرده است. این مقدار ١٧٩میلیون دلار از مبلغ ٣ ماه اول سال ٢٠١۶ بیشتر است.همچنین درآمد این خودروساز بیش از دو برابر در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن افزایش پیدا کرده و حتی بالاتر از پیش بینی تحلیل گران وال استریت بوده است. کارشناسان وال استریت از درآمد ٢/۶١ میلیارد دلاری تسلا سخن گفته بودند،  در حالى که این کمپانی موفق شده است ٢/٧ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

مقدار هزینه‌ هاى تسلا طی سه‌ ماه اول سال ۲۰۱۷ با وجود کاهشى که داشته است اما، عنوان دومین فصل پر هزینه را به نام این کمپانی ثبت کرده است.تسلا به این نکته اشاره کرده است که کارخانه های تسلا طبق برنامه های پیش بینی شده در حال نزدیک شدن به تولید ۵٠٠٠ دستگاه  خودروی مدل ٣ در هفته هستند که در طی سال ٢٠١٧ محقق خواهد شد. انتظار مى رود که این کمپانی مدل Yspot/utility را تا سال ٢٠٢٠ یا شاید اواخر سال ٢٠١٩ به خط تولید برساند.تسلا اعلام کرده است که در سه ‌ماه اول سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است که همین موضوع باعث افزایش ارزش هر سهم تسلا شده است. بسیاری از سهامداران از پایین بودن تیراژ تولید این کمپانی سخن می ‌گفتند. پس از افزایش ارزش سهام، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که مجموع ارزش این کمپانی طی سال اخیر بیش از ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

در واقع آنچه واضح است اینکه تاکنون تسلا توانسته به لطف محصولات خاص و متفاوتش، در بازار خودروهای پرمیوم و لوکس، بسیار قدرتمند، تاثیر گذار و محبوب ظاهر شود.

اما زمانی که صحبت بر سر تولید محصولات نسبتا اقتصادی با قیمت رقابتی باشد، این تویوتا و فولکس واگن هستند که گوی سبقت را از رقبا ربوده اند و باید منتظر ماند و دید که تسلا می تواند در این کلاس سخت نیز برتر از خودروسازان سنتی عرض اندام کند و یا در مقابل این دو غول صنعت خودروسازی سر تعظیم فرود خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Constantine
    Constantine | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    تسلا مشکل نقدینگی برای توسعه ماشین آلات تولید داره وگرنه الان خیلی اوضاعش بهتر بود و فروش چندبرابر این عدد الان. چندصدهزار نفر تو صف خرید ماشین هستن پول دادن ولی کارخونه ها تیراژ محدود دارن دوسه سال طول میکشه ماشینشون رو تحویل بگیرن.

مطالب پیشنهادی