ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون ابزارهای توسعه رابط کاربری «اکو شو» را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد

اسپیکر هوشمند «اکو شو» که ساعاتی قبل از سوی آمازون معرفی شد همچون دیگر محصولات آنها صرفاً به مهارت های «الکسا» متکیست و نمی تواند اپلیکیشن های ثالث را اجرا نماید. با این حال آمازون تلاش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

اسپیکر هوشمند «اکو شو» که ساعاتی قبل از سوی آمازون معرفی شد همچون دیگر محصولات آنها صرفاً به مهارت های «الکسا» متکیست و نمی تواند اپلیکیشن های ثالث را اجرا نماید. با این حال آمازون تلاش می کند تا «کیت مهارتی الکسا» را به قابلیت های جدیدی مجهز کند تا توسعه دهندگان بتوانند رابط کاربری دلخواه خود را برای این بلندگوی مجهز به نمایشگر طراحی و عرضه نمایند.

آمازون از توسعه دهندگان می خواهد محتوای ارزش افزوده را به کارت های مهارتی الکسا اضافه کنند

«اکو شو» در حال حاضر به کارت های مهارتی پیش فرض الکسا مجهز است، یعنی همان مواردی که در اپلیکیشن مربوطه یا روی تبلت های سری فایر می بینیم. این کارت ها یک قطعه تصویر و مقداری متن را نشان می دهند، اما آمازون از توسعه دهندگان می خواهد محتوای ارزش افزوده را به آنها اضافه کنند، یعنی اگرچه ارتباط با کاربر همچنان به واسطه صدا صورت می گیرد، اما اطلاعات بیشتری روی صفحه به نمایش در خواهد آمد.

توسعه دهندگان به راحتی می توانند محتوای ویدیویی را هم روی «اکو شو» پخش کنند، چون آمازون یک ویدیو پلیر داخلی را در آن تعبیه کرده که از طریق صدا و لمس کنترل می شود. API خانه هوشمند الکسا هم به گونه ای توسعه یافته که «اکو شو» می تواند به سادگی و با حداقل تخصص برنامه نویسی، یک فید ویدیویی را از دوربین هوشمند دریافت و پخش نماید.

البته آمازون قصد دارد قالب های رابط کاربری گرافیکی را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد تا کارت های مهارتی خود را با قابلیت تعامل بیشتری طراحی و عرضه کنند. با این حال به نظر می رسد رابط های لمسی می توانند تجربه کاربری مبتنی بر صوت اکوسیستم الکسا را دستخوش تغییر نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی