ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

رشد 1000 درصدی بازی های موبایل ایرانی طی 5 سال گذشته؛ اشتغالزایی هوشمند با افزایش پهنای باند

با افزایش سرعت اینترنت و گسترش پوشش سراسری اینترنت نسل سوم و چهارم در سراسر کشور، بازی سازهای ایرانی هم فرصت خودنمایی بیشتری پیدا کردند و توانستند کسب و کار موفقی داشته باشند. بنا به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

با افزایش سرعت اینترنت و گسترش پوشش سراسری اینترنت نسل سوم و چهارم در سراسر کشور، بازی سازهای ایرانی هم فرصت خودنمایی بیشتری پیدا کردند و توانستند کسب و کار موفقی داشته باشند.

بنا به آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهشی DIREC، وابسته به بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تعداد بازی های موبایلی ساخته شده در آخرین سال دولت دهم 15 بازی بود اما این رقم در سال 95 به 151 بازی رسیده که این یعنی رشدی بیش از 1000 درصد.

برداشته شدن دیوار بزرگ تحریم ها از سر راه بازی سازان ایرانی اتفاق بسیار خوشایندی است که منجر به رشد یک بازار بالقوه در داخل ایران خواهد شد. با رفع تحریم ها نه تنها به روزترین تجهیزات و فناوری ها در اختیار ما قرار می گیرد، بلکه فرصتی خواهیم داشت برای رشد و ارائه محصولات به صورت بین المللی.

چندی پیش بود که کمپانی Unity از کاهش تحریم های خود علیه با کاربران ایرانی خبر داد و حالا ایرانی ها هم می توانند از یکی از پر طرفدارترین موتورهای بازی سازی استفاده کنند.

با این حال، افزایش اشتغالزایی با مقابله در برابر فناوری روز و استقبال از تحریم ها  امکان پذیر نیست. باید دید که دیدگاه رئیس جمهور آتی ایران در قبال افزایش پهنای باند، اشتغالزایی هوشمند، فناوری های جدید و تحریم های کمرشکن چیست و بازی سازی در ایران چه تاثیری از این دیدگاه خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • javad ahmadi
    javad ahmadi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اقا چرا نظرامو تایید نمی کنید

  • roman
    roman | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    همشون یه کپی از بازی های خارجی ?گرافیک پایین طراحی زشت و کج و کوله لگ ها و باگ ها و بالانس های چرت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی