ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Files On-Demand وان درایو همگام سازی فایل ها در ویندوز 10 را آسان تر می کند

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که همراه با آپدیت پاییزه ویندوز موسوم به Fall Creators به ویندوز 10 و سرویس وان درایو می آید، Files On-Demand نام دارد. همانطور که از عنوان این قابلیت پیداست، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۰

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که همراه با آپدیت پاییزه ویندوز موسوم به Fall Creators به ویندوز 10 و سرویس وان درایو می آید، Files On-Demand نام دارد. همانطور که از عنوان این قابلیت پیداست، به لطف آن می توانید بدون نیاز به دانلود فایل های ذخیره شده در فضای ابری و استفاده از حافظه دستگاه، به تمامی آن ها از محیط ویندوز دسترسی داشته باشید.

به عبارت ساده چه آفلاین باشید و چه آنلاین، کلیه فایل های وان درایو شما مثل تمام فایل های دیگری که در هارد درایو تان دارید در فایل اکسپلورر ویندوز 10 قابل مشاهده خواهند بود. قابلیتی که از آن صحبت می کنیم اوایل تابستان امسال در اختیار کاربران برنامه اینسایدر ویندوز قرار خواهد گرفت.

قابلیت Files On-Demand همچنین به شما اجازه می دهد که در حالت آنلاین، به وسیله انتخاب کننده فایل ویندوز فایل ها را از درون دسکتاپ یا اپلیکیشن های ویندوز استور باز کنید. مضاف بر این فایل های فضای ابری شما به طور خودکار دانلود شده و هر زمان که به آن ها احتیاج داشته باشید، به شکل بومی در اختیارتان قرار می گیرند.

پس از دانلود شدن این فایل ها، می توانید با یک دابل کلیک در فایل اکسپلورر ویندوز یا هر اپلیکیشن دیگر به آن ها دسترسی داشته باشید. ضمنا فایل اکسپلورر در آپدیت جدید ویندوز به آیکن جدیدی مجهز شده تا تفاوت فایل های آنلاین و فایل های بومی را به شما نشان بدهد.

قابلیت مذکور برای سازمان ها و مدیران IT  که با وبسایت های تیمی SharePoint Online کار می کنند هم کاربردی خواهد بود. بدین صورت که اگر شخصی در یک پروژه تیمی تغییری ایجاد کند، تمامی فایل های مربوطه مجددا از اول دانلود شده و تغییرات برای تمام اعضای تیم همگام سازی می شود. Files On-Demand در واقع با از بین بردن نیاز به همگام سازی مستمر فایل های اشتراک گذاری شده در تک تک دستگاه های اعضای تیم، پهنای باند شبکه را کاهش می دهد.

اما از تغییرات دیگر وان درایو می توان به ارائه قابلیت Offline Folders (دسترسی به فایل های وان درایو بدون نیاز به اینترنت) برای نسخه اندروید این اپلیکیشن اشاره کرد. کاربران iOS این قابلیت را طی ماه های آینده دریافت خواهند کرد. کاربران برای دسترسی به این قابلیت می بایست دارای یکی از حساب های کاربری شخصی، خانگی یا تجاری آفیس 365 باشند.

و در نهایت نسخه ای از وان درایو برای iMessage هم منتشر شده تا بتوانید بدون ترک یک مکالمه، کلیه اسناد و تصاویر خود را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک بگذارید. برای فعال شدن وان درایو در iMessage تان کافیست که اپلیکیشن وان درایو را در اپ استور به آخرین نسخه ارتقا دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی