ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از سرویس کلیپ بورد مبتنی بر فضای ابری خود پرده برداشت

مایکروسافت در جریان دومین روز برگزاری کنفرانس بیلد در سیاتل از یک سرویس کلیپ بورد ابری جدید رونمایی به عمل آورد. غول نرم افزاری مدت هاست که مشغول آزمایش انواع و اقسام سرویس های کلیپ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۵۵

مایکروسافت در جریان دومین روز برگزاری کنفرانس بیلد در سیاتل از یک سرویس کلیپ بورد ابری جدید رونمایی به عمل آورد. غول نرم افزاری مدت هاست که مشغول آزمایش انواع و اقسام سرویس های کلیپ بورد بوده، اما در نهایت روی یکی از آن ها که مستقیما در ویندوز 10 به کار گرفته می شود به نتیجه مطلوب دست یافته است.

این کلیپ بورد جدید مبتنی بر فضای ابری کاربران ویندوز 10 را قادر می سازد که محتوا را از درون یک اپلیکیشن کپی کرده و در دیوایس های دیگری همچون آیفون و گجت های اندرویدی پیست کنند.

گفتنی است که کمپانی ردموندی برای رسیدن به این هدف از امکانات کیبورد سویفت کی خود کمک گرفته. بدین شکل که هنگام کار در این کیبورد، تب جدیدی شامل فهرستی از محتوای کپی شده در رایانه ویندوز 10 ظاهر می شود تا هر زمان که خواستید قادر به استفاده از آن ها باشید. این قابلیت دقیقا مشابه کلیپ بورد یونیورسالی است که اطلاعات را میان مک و آیفون جابجا می کند.

البته تفاوت بزرگ اینجاست که کلیپ بورد یونیورسال کمپانی کوپرتینویی فقط در انحصار اکوسیستم و دیوایس های اپل قرار دارد و این در حالیست که کلیپ بورد مایکروسافت به جز دیوایس های ویندوزی با iOS و اندروید هم تعامل برقرار می کند.

بد نیست بدانید که مایکروسافت قابلیت های این کلیپ بورد ابری را در نرم افزارهای آفیس هم به کار می گیرد. با ارائه آپدیت بعدی ویندوز، قادر خواهید بود تا اطلاعات کپی شده در موبایل را به راحتی در فایل های آفیس تان پیست کنید.

مایکروسافت این اقدام را در راستای پیشبرد سیاست های جدید خود برای تمرکز بیشتر روی سرویس ها و اپلیکیشن های بین پلتفرمی انجام داده، چرا که به خوبی می داند بسیاری از کاربران ویندوز از موبایل های اندرویدی و آیفون استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی