ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیکون در فضا؛ ویدیوی تایم لپس زمین از دید ایستگاه بین المللی [تماشا کنید]

طوفان ها و شفق های قطبی یکی از متداول ترین اهداف عکاسان برای تولید ویدیوهای تایم لپس (زمان گریز) به شمار می روند، اما تماشای آنها از فضا حس و حال دیگری دارد. گروه SmugMug ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۰:۳۰

طوفان ها و شفق های قطبی یکی از متداول ترین اهداف عکاسان برای تولید ویدیوهای تایم لپس (زمان گریز) به شمار می روند، اما تماشای آنها از فضا حس و حال دیگری دارد. گروه SmugMug به تازگی تصاویر به دست آمده از ایستگاه فضایی بین المللی را با یکدیگر ترکیب کرده و ویدیویی جذاب را پدید آورده است.

این ویدیو با هدف بزرگداشت یکصد سالگی کمپانی نیکون تهیه شده، به خصوص اینکه دوربین ها و لنزهای ساخت این شرکت ژاپنی از سال 1971 در تمام مأموریت های فضایی ناسا به کار گرفته شده اند:

در هر ثانیه از این ویدیو حدود 30 فریم عکس به کار رفته و نماهای زیبایی را شاهد هستیم؛ از شهرهای غرق در نور گرفته تا صاعقه های میان ابرها. جالب است بدانید ایستگاه فضایی بین المللی در هر 90 دقیقه یک بار کامل به دور زمین می چرخد.

تهیه این ویدیوی تایم لپس حدود یک هفته زمان برده است

«آنتون لورمیه» عضو این تیم حرفه ای می گوید تهیه تایم لپس فوق حدود یک هفته زمان برده. جمع آوری تصاویر و مرتب کردن آنها یکی از دشوارترین بخش های پروژه بوده، چون همان طور که می دانید برای تهیه ویدیوهای زمان گریز ثابت باید همه عکس ها از موقعیت و زاویه ای یکسان به ثبت رسیده باشند. ناسا هم در این زمینه همکاری قابل توجهی با SmugMug داشته.

گفتنیست نخستین دوربین نیکون در سال 1971 با مأموریت آپولو 15 به فضا راه یافت. قبل از آن ناسا از دوربین های فیلمبرداری لارج فرمت (70 میلیمتری) استفاده می کرد، اما به مرور زمان متوجه شد به ابزار کوچک تری نیاز دارد، به همین دلیل Nikon Photomic FTN را انتخاب کرد. از آن زمان به بعد، دوربین های این کمپانی ژاپنی در تمام مأموریت ها همراه ناسا بوده اند که دوربین حرفه ای D4 آخرین نمونه از آنهاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Vortex?️
    Vortex?️ | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ❤️❤️❤️❤️Nikon & canon ❤️❤️❤️❤️

مطالب پیشنهادی