ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک منتسب به وان پلاس 5، از برتری آن در برابر گلکسی اس 8 حکایت دارد

هنگامی که موبایل وان پلاس 5 طی تابستان آتی به بازار عرضه شود، سومین یا چهارمین اسمارت فونی خواهد بود که از چیپست اسنپدراگون 835 بهره می گیرد. با این همه، قرار گرفتن در میان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

هنگامی که موبایل وان پلاس 5 طی تابستان آتی به بازار عرضه شود، سومین یا چهارمین اسمارت فونی خواهد بود که از چیپست اسنپدراگون 835 بهره می گیرد. با این همه، قرار گرفتن در میان نخستین موبایل های مجهز به این چیپست برای کمپانی وان پلاس کافی نیست و ظاهراً چینی ها می خواهند که لقب بهترین اسمارت فون مجهز به اسنپدراگون 835 را نیز از آن خود کنند؛ حداقل نتایج افشا شده تست بنچمارک وان پلاس در Geekbench از برتری آن در برابر رقبا حکایت دارد.

پیش از هر چیز باید خاطر نشان کرد که موبایل های خانواده گلکسی اس 8 سامسونگ، تنها دیوایس هایی هستند که به همراه اسنپدراگون 835 عرضه شده اند، بنابراین مقایسه عملکرد چیپست این پرچمداران کره ای با محصولاتی عرضه نشده مانند اکسپریا XZ پریمیوم یا وان پلاس 5 ممکن است اندکی اشتباه به نظر برسد. علاوه بر این، از وضعیت دستگاه وان پلاس 5 هنگام پشت سر گذاشتن بنچمارک آگاهی نداریم و امکان بروز خطا در این تست هم محتمل به نظر می رسد.

با این همه، اگر بخواهیم آمار و ارقام بنچمارک Geekbench را به صورت تخمینی بپذیریم، وان پلاس 5 که با نام وان پلاس A5000 هم شناخته می شود، در تست تک هسته ای امتیاز 1963 را به دست آورده و این امتیاز برای تست چند هسته ای، به 6687 می رسد. در مقام مقایسه، گلکسی اس 8 پلاس در تست های تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیازات 1929 و 6084 را کسب کرده و اکسپریا XZ پریمیوم سونی امتیازات 1943 و 5824 را از خود به جای گذاشته است.

نکات جالبی در میان این امتیازات به چشم می خورد. پیش هر چیز، مدل بین المللی گلکسی اس 8 پلاس به همراه چیپست اگزینوس 8895 خود سامسونگ بهتر از همتای اسنپدراگونی اش ظاهر می شود و آیفون 7 پلاس، به لطف چیپست A10 با فاصله زیادی رقبای اندرویدی اش را در تست تک هسته ای پشت سر گذاشته اما این موضوع درباره تست چند هسته ای مصداق ندارد.

سوال اصلی این است که وان پلاس چگونه توانسته تا این حد پرفورمنس چیپست پرچمدار کوالکام را بهبود ببخشد و به چنین امتیازاتی دست یابد. در هر صورت این احتمال وجود دارد که محصول نهایی، عملکردی نسبتاً ضعیف تر از محصول ناتمام فعلی داشته باشد؛ اما نه با تفاوت هایی فاحش. در نهایت، وان پلاس 5 موبایلی بسیار قدرتمند و نویدبخش به نظر می رسد که بعد از عرضه اش طی ماه های آتی، مسلماً نظر بسیاری از مخاطبان را جلب می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • moein
    moein | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بابا ما هنوز داریم از اسنپدراگون ۸۰۸ بدون لگ و کندی استفاده میکنیم بس کنید این بحث های تبلیغاتی رو...بخدا اسفالت هشت رو گوشی سیصد تومنی هواوی هم بدون لگ اجرا میشه

  • جواد علیزاده
    جواد علیزاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بنظرم بعضی از دوستان تا حالا گوشی چینی دستشون نگرفتن وگرنه نظرشون عوض می شه.من گوشیم هواوی 5c که الان قیمتش 600~700 تومن ولی با گوشی سامسونگ گلگسی a7 (2016) که قیمتش 1200~1300 برابره و حتی در مواردی از اون بهتره برای مشاهده می تونید برید دیجی کالا و با هم مقایسشون کنید.حالا من موندم کجای گوشی های چینی بده؟شاید مشکل بخاطر جنس های چینی درجه سه چهاری باشه که تو کشور ریخته و دوستان به اشتباه این گوشی های چینی درجه بالا رو با دیگر جنس های چینی درجه پایین مقایسه می کنن.بالاخره هر کشوری جنس های درجه بالا و پایین داره حتی کشور خودمون.توصیه من به دوستان اینه حداقل یه بار گوشی چینی دستشون بگیرن باهاش کار کنند بعد بیان در موردش نظر بدن.

    • جواد علیزاده
      جواد علیزاده | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

      شمایی که منفی دادی.هیچ رفتی تحقیق کنی ببینی چه درسته چی غلط؟فقط از روی تعصب لایک و دیس لایک می کنی!!!

  • احسان باباخان زاده
    احسان باباخان زاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خوشبختانه تو ایران اس8 با تراشه اگزینوس ارائه میشه ک واقعا عملکرد بهتری از نسخه اسنپ 835 داره، البته در آخر اکثر این گوشی های پرچمدار عملکرد نسبتا یکسانی دارن و اصل مقایسه برای خرید باید در دوام باتری و کیفیت صفحه نمایش و طراحی باشه

    • moein
      moein | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

      عملکردش روز اول بهتره ولی کم کم کند میشه...اسنپدراگون عمریه

  • loganlegend
    loganlegend | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اشغال های سامسونگ همیشه به مرور زمان کند میشن پس نباید تو این تست ها باشن یادتون نره چندین بار لو رفته تقلب کار کره ای

    • pouriya.m&m
      pouriya.m&m | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

      کذب نگو عزیز من ۲ ساله اس ۶ دارم مثل روز اولش عالیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی