ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابرکامپیوترهای انویدیا، مغز متفکر ماشین های خودران تویوتا در آینده

تویوتا از انویدیا برای توسعه فناوری خودران کمک می گیرد. مدیرعامل انویدیا در جریان کنفرانس GTC که روز گذشته در سن خوزه، کالیفرنیا برگزار شد، اعلام کرد خودروساز مورد بحث از ابرکامپیوتر Drive PX انویدیا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

تویوتا از انویدیا برای توسعه فناوری خودران کمک می گیرد. مدیرعامل انویدیا در جریان کنفرانس GTC که روز گذشته در سن خوزه، کالیفرنیا برگزار شد، اعلام کرد خودروساز مورد بحث از ابرکامپیوتر Drive PX انویدیا به عنوان پلتفرم یکپارچه محاسباتی قدرتمند در سیستم راننده هوشمند خودروهای آینده اش استفاده خواهد کرد.

ماشین های خودران تویوتا تا سال 2020 به تولید انبوه می رسند

تولید انبوه این خودروها طی یکی-دو سال آینده آغاز شده و تا سال 2020 شاهد حضور ماشین های خودران تویوتا در خیابان ها خواهیم بود. مشارکت این دو کمپانی، توان محاسباتی عظیم چیپ های انویدیا را در اختیار هوش مصنوعی به کار رفته در خودروهای هوشمند قرار می دهد. البته هنوز مشخص نیست کدام یک از تولیدات تویوتا به این سیستم مجهز می شوند و در چه بازارهایی عرضه خواهند شد.

تویوتا مدتهاست که دو مسیر را در حوزه اتومبیل های هوشمند در پیش گرفته. هدف درازمدت آنها توسعه خودروهاییست که در خدمت سالمندان و افراد ناتوان قرار بگیرند و نیازهای روزمره آنها را برطرف سازند. اما کمپانی ژاپنی در کوتاه مدت به دنبال فناوری هاییست که با استفاده از آنها بتواند خودروهای عادی را به راننده هوشمند مجهز سازد تا در مواقع خطر به کمک راننده آمده و در شرایط عادی نیز بتوان کنترل کامل وسیله نقلیه را بر عهده آنها نهاد.

فرشته نگهبان، فناوری همیشه فعال تویوتا در مواقع خطر به کمک راننده می آید

سامانه «فرشته نگهبان» تویوتا یکی از همین فناوری هاست که همیشه در پس زمینه سیستم الکترونیکی خودرو فعال است و می تواند در شرایط اضطراری با کنترل خودرو از وقوع تصادف جلوگیری نماید. به همین دلیل به نظر می رسد فعلاً ابرکامپیوتر قدرتمند انویدیا در خدمت این فرشته نگهبان قرار می گیرد تا اهداف کوتاه مدت تویوتا را برآورده سازد.

با این حال همکاری با تویوتا برای شرکت انویدیا بسیار ارزشمند است، چون از طرفی یکی از بزرگ ترین خودروسازان جهان را در کنار خود می بیند، و از سوی دیگر فناوری های پردازشی آنها برای نخستین بار به صورت جدی در حوزه خودروهای هوشمند به کار گرفته می شوند.

چیپست Xavier انویدیا در هر ثانیه 30 تریلیون پردازش یادگیری عمیق را اجرا می کند

گفتنیست انویدیا نخستین نسل از معماری پردازشی خود برای ماشین های خودران را در سال 2015 در قالب Drive PX معرفی کرد. این ابرکامپیوتر می تواند تمام داده های دریافتی از دوربین ها و حسگرهای خودرو را پردازش کرده و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، وسیله نقلیه را از شرایط اطرافش آگاه سازد. در سال 2016 شاهد نسل دوم این ابرکامپیوتر به نام Drive PX 2 بودیم که با نرم افزارها و کتابخانه های جدید، خودروهای هوشمندتری را نوید می داد.

نهایتاً انویدیا با معرفی سیستم-بر-چیپ (SoC) کامل Xavier در سال گذشته به عنوان مغز متفکر خودروهای هوشمند، همه چیز را به سطحی فراتر برد. Xavier در هر ثانیه می تواند بیش از 30 تریلیون عملیات یادگیری عمیق را به اجرا درآورد و برای این کار فقط به 30 وات توان نیاز دارد. این چیپست بر اساس معماری کاملاً جدید انویدیا یعنی Volta ساخته شده که با هدف کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق توسعه یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بهروز
    بهروز | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خیلی شرت

مطالب پیشنهادی