ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 روی معماری ARM تمام برنامه های x86 را با سرعت عادی اجرا می کند

یکی از جذاب ترین خبرهای مایکروسافت در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بیلد 2017 که در سیاتل در حال برگزاریست، به دور از نطق اصلی صورت گرفت. این کمپانی در ویدیویی نسبتاً طولانی که در وب ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

یکی از جذاب ترین خبرهای مایکروسافت در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بیلد 2017 که در سیاتل در حال برگزاریست، به دور از نطق اصلی صورت گرفت. این کمپانی در ویدیویی نسبتاً طولانی که در وب سایت «کانال 9» خود منتشر ساخته، یکی از آرزوهای توسعه دهندگان و کاربران را به طور کامل تأیید کرده و به نمایش می گذارد.

در ویدیوی مذکور که البته کمی خسته کننده است، ویندوز 10 به طور کامل روی معماری ARM اجرا شده و از تمام نرم افزارهای win32 یا همان x86 پشتیبانی می کند، ضمن اینکه سرعت اجرای عادی داشته و هیچگونه تغییری در ظاهر یا عملکرد برنامه نیز ایجاد نمی شود.

به نظر می رسد مایکروسافت از شکست ویندوز RT درس گرفته است

این اقدام مایکروسافت، ویندوز 10 را به طور کامل در دنیایی مجزا از ویندوز آر تی (RT) قرار می دهد. همان طور که می دانید ویندوز RT چند سال قبل با هدف بکارگیری از پلتفرم ARM معرفی شد و به همین دلیل تنها قادر به اجرای نرم افزارهایی بود که بر اساس معماری پردازنده آرم یا پلتفرم ویندوز 8 توسعه یافته بودند. این محدودیت ها باعث شد که ویندوز RT سریعاً به دست فراموشی سپرده شود.

اجرای اپلیکیشن های x86 و x64 روی معماری ARM هزینه اضافی به منابع سیستم تحمیل نمی کند

البته باید توجه داشته باشید که ویندوز 10 روی ARM باز هم از نوعی برابرسازی یا شبیه سازی (emulation) برای اجرای اپلیکیشن های x86 استفاده می کند. در واقع هیچ راهی برای کنار گذاشتن این تکنیک وجود ندارد، مگر اینکه نرم افزار را دوباره برای پشتیبانی از آرم طراحی کنید. با این حال مایکروسافت وعده می دهد این برابرسازی بدون اعمال هیچگونه هزینه اضافه روی منابع سیستم، تمام برنامه های پلتفرم x86 و x64 را با سرعتی بسیار نزدیک به حالت عادی اجرا می نماید.

مایکروسافت می گوید دستگاه های مجهز به پردازنده های آرم (به خصوص اسنپدراگون 835) و ویندوز 10 در سال جاری میلادی وارد بازار می شوند که احتمالاً از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه خواهند بود.

در صورت تمایل می توانید ویدیوی مذکور را از این لینک تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Benyamin Alami
    Benyamin Alami | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    "البته باید توجه داشته باشید که ویندوز 10 روی ARM باز هم از نوعی برابرسازی یا شبیه سازی (emulation) برای اجرای اپلیکیشن های x86 استفاده می کند."از زمانی که نادلا رئیس مایکروسافت شده، ارزش سهام مایکروسافت تقریبا ۲ برابر شده! یعنی تقریبا ۲۸۰ میلیارد دلار افزایش ارزش کمپانی! بازم اگه سخته، ارزش کمپانی مایکروسافت تو این ۳ سال، به اندازه‌ی درامد ۵ ۶ سال نفت کل کشور ایران افزایش پیدا کرده!
    قربونت برم:| شمایی که از نسخه های کرک شده استفاده میکنین و درجریان بطن پیشرفت تکنولوژی نیستین به نظرم بهتره از اخبار مطلع باشین بعد صحبت کنین

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    فقط و یندوز

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    جذابیت داستان اینه که
    از پی سی های فوق کم مصرف با وزن و قطر و قیمت کمتر رو با عمر باتری بالاتر شاهد خواهیم بود تا شاید تلفن و تبلتی که تجربه پی سی رو ایجاد کنه این حتی اگه به این معنا نباشه که یه تجربه خیلی قدرت مند از ویندوز باشه باز هم به نظرم با ارزشه چون مثلا همون سیاست لپ تاپ و تبلت ویندوزی ارزون نه خیلی قوی برای دانش آموز و شاید دانشجو رو پشتیبانی میکنه هم از طرفی خود آرم هم داره به سمت بازار بیشتر از موبایل سوق پیدا میکنه که آینده بهتری رو برای این دست ابزار ایجاد میکنه من که لذت بردم و امیدوارم سریعتر همکاری این غول ها بازار رو دگرگون کنه

  • high end
    high end | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این که بگید سرعت عادی که اصلا معنایی نداره چون ما چیزی رو به نام سرعت عادی نمی شناسیم .جدای از اون حداقل در حال حاضر اگر اسنپدراگون835 رو به عنوان قوی ترین پردازنده مبتنی بر آرم در نظر بگیریم .وبرای اجرای ویندوز روی اون منابعی رو که صرف امولاتور میشه در نظر نگیریم باز هم اسنپدراگون 835 از بسیاری از پردازنده های کنونی در لپ تاپ های امروزی ضعیف تره و اگر همرده ی چیزی باشه همرده ی تبلت های پایین رده پردازنده اتم یا کور ام هست که با وجود اون ها کسی نیاز به اسنپدراگون و یا هر چیز مبتنی بر آرم نداره .در حقیقت در حال حاضر اجرای برنامه های مبتنی بر آرم روی ویندوز معمولی که در برهه ای در ویندوزفون به صورت غیر مستقیم شاهدش بودیم راهکار بهتری هست مثلا هماهنگ کردن همون ها با رابط ویندوز و صفحه های بزرگ.

    • a_041
      a_041 | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

      فیلمش رو برو نگاه کن . البته قبل تر هم فیلم دیگه ای منتشر شده بود که فتوشاپ رو به خوبی اجرا میکرد تو این فیلم هم همه چیز با همون سرعتی که من تو ویندوز خودم دارم در حال اجرا بود

مطالب پیشنهادی