ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش کتاب گالیله حراجی
علمی

کتابی از گالیله در مباحث فیزیک جدید به قیمت ۷۹۰ هزار دلار به فروش رفت

آیا تا به حال شده از گرانی کتب منبع دانشگاهی خود گله مند باشید؟ شاید اگر از قیمت یکی از قدیمی ترین کتب مرجع فیزیک جدید به قلم دانشمند مشهور گالیله مطلع شوید دیگر چندان هم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

آیا تا به حال شده از گرانی کتب منبع دانشگاهی خود گله مند باشید؟ شاید اگر از قیمت یکی از قدیمی ترین کتب مرجع فیزیک جدید به قلم دانشمند مشهور گالیله مطلع شوید دیگر چندان هم از این بابت ناراحت نباشید.

چند هفته پیش در یک حراجی نسخه ای اصلی از نخستین چاپ کتاب «اثبات نقلی و ریاضی ارتباط دو علم جدید» (Discourses and Mathematical Demonstrations Relating to Two New Sciences) به قلم دانشمند شهیر ایتالیایی گالیلئو گالیله به قیمت ۷۹۰ هزار و ۶۰۰ دلار به فروش رفت.

این کتاب آخرین اثر تالیفی این دانشمند به حساب می آید که در سال ۱۶۳۸ میلادی منتشر شده است. کتاب مذکور را به حق یکی از نخستین مراجع علم فیزیک جدید می دانند که در آن برای اولین بار فرضیات علمی و روابط ریاضی آنها در آن مورد بحث قرار گرفته است. این همان کتابیست که در آن گالیله به تحلیل دیدگاه کوپرنیک در خصوص نظریه خورشید محوری پرداخته است.

این همان کتابیست که در آن گالیله به تحلیل دیدگاه کوپرنیک در خصوص نظریه خورشید محوری پرداخته است

انتشار این کتاب در زمان گالیله و به دستور پاپ ممنوع اعلام شده بود، به همین دلیل او نسخه ای دست نویس از آن را مخفیانه به سفیر کشور فرانسه سپرد تا از دست مقامات کلیسا در امان بماند. او نیز کتاب را به منطقه ای در جنوب کشور هلند برد و در آنجا به چاپ رساند. نسخه به فروش رفته از همان چاپ اول هلند به جا مانده است.

این نسخه ۴۰۰ ساله از کتاب تاریخ ساز گالیله در شرایط بسیار خوبی نگهداری شده و نشان می دهد که در طی این سال ها چندان هم مورد مطالعه قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alex
    alex | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    تقله اینجا شیشه پر میکنند جای اصل میفرومیکنند عمرا کسی متوجه نمیشه کتاب که دیگه سهله

مطالب پیشنهادی