ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با پروژه Treble تاخیر در عرضه آپدیت های اندروید را به فراموشی می سپارد

یکی از مشکلات سیستم عامل اندروید، اختلاف زمان زیاد بین معرفی نسخه جدید از سوی گوگل، و عرضه توسط سازندگان تلفن های هوشمند است. اما کمپانی ساکن مانتین ویو اخیراً گام های موثری در جهت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

یکی از مشکلات سیستم عامل اندروید، اختلاف زمان زیاد بین معرفی نسخه جدید از سوی گوگل، و عرضه توسط سازندگان تلفن های هوشمند است. اما کمپانی ساکن مانتین ویو اخیراً گام های موثری در جهت تسریع فرآیند بروزرسانی برای تمامی موبایل های اندرویدی برداشته است.

درحالت عادی، گوگل ورژن جدید سیستم عامل خود را معرفی می کند و طی سه ماه الی یک سال، شما می توانید آپدیت مورد نظر را روی تلفن همراه خود دریافت کنید. حالا این شرکت پیش از کنفرانس سالانه Google I/O از پروژه Treble برای کاهش پیچیدگی در فرآیند بروزرسانی اندروید پرده برداشته است.

Project Treble کُدهای سیستم عامل را از کُدهای چیپست جدا خواهد کرد

گوگل مدعی است Project Treble بزرگترین تغییر در معماری اندروید تا کنون است، چرا که کُدهای مربوط به سخت افزار و تولید کنندگان چیپست، مانند سامسونگ و کوالکام را، از کُدهای سیستم عامل جدا خواهد کرد؛ همین امر باعث می شود تولیدکنندگان تلفن های هوشمند بتوانند صرفاً با بروزرسانی کُدهای مربوط به OS و بدون نیاز به دستکاری بخش مربوط به چیپست، آپدیت مورد نظر را عرضه کنند.

بنابراین یکی از مهمترین گلوگاه های فرآیند بروزرسانی حذف شده و آپدیت های اندروید زودتر به دستگاه ها راه می یابند. علاوه بر این، گوگل در تلاش است تولید کنندگان چیپست و موبایل را، به ارائه کدهای تغییر یافته خود در کُدبِیس متن باز اندروید ترغیب کند.

Project Treble بخشی از اندروید O است که هم اکنون به صورت پیش نمایش برای موبایل های پیکسل در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد. البته تمام دستگاه هایی که با اندروید O عرضه شده یا آپدیت آن را دریافت می کنند، جزئی از برنامه Treble خواهند بود. لازم به ذکر است نسخه بعدی اندروید در سال جاری عرضه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ADCFY
    ADCFY | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بسیار عالی
    دو بحث امنیت و اپدیت فقط برتری ای او اس به اندروید هستش که تا چند سال دیگه به طور کامل اندروید بهش میرسه و سیستم عاملی بهتر از امروز خواهد شد

  • its k
    its k | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اندروید O کی برای نکسوس های 5x عرضه میشه؟ چه تاریخی؟

مطالب پیشنهادی